چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

سری LA9650؛ تلویزیون ULTRA HD ارزان ال جی

LA9650

در اکتبر ۲۰۱۲، ال جی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان تلویزیون موفق شد اولین تلویزیون ۴K  را عرضه نماید. تقریبا یک سال بعد، ال جی سومین مدل ۴K خود را ارائه نمود. سری LA9650 در دو مدل رونمایی شد، مدل ۵۵ اینچ ۵۵LA9650 با قیمت ۳,۴۹۹  دلار و مدل ۶۵ اینچ ۶۵LA9650 با قیمت ۴,۹۹۹  دلار. این در حالی است که مدل ۸۴ اینچ ۸۴LA8600 ال جی هنوز با قیمت  ۱۶,۹۹۹ دلار به فروش می رسد.

 

سری LA9650 از برادر خود LA9700 که در ماه جولای به فروش گذاشته شد جدیدتر و ارزانتر است. مهمترین تفاوت این دو مدل در اسپیکر کشویی منحصر به فرد و نور پس زمینه Full-Array Local Dimming  در ۹۷۰۰ می باشد. سری ارزانتر LA9650 مجهز به اسپیکر ثابت و تنظیم نور پس زمینه edge-lit local dimming مشابه نمونه به کارگرفته شده در LG LA8600  می باشند. به استثنای به کارگیری رزولوشن ۴K ، مشخصات LA9650 بسیار مشابه LA8600 می باشد.

به طور رسمی، ۴K  معرف Ultra High Definition یا UHD, و با کیفیتی ۴ برابر استاندارد ۱۰۸۰p می باشد. این یعنی ۳,۸۴۰×۲,۱۶۰ پیکسل!  مزیت ۴K، بر اساس نظرات هوادارن آن، ارائه تصویر به مراتب شارپ تر است، اما اگر بخواهیم به یک ایراد مطرح شده از طرف خودمان (نگارنده مقاله) اشاره کنیم باید گفت که برای تمیز دادن و پی بردن کیفیت ۴K، باید خیلی به صفحه نزدیک شد به خصوص در مورد سایز کوچکتر آن.

مانند دیگر تولید کنندگان ۴K، ال جی نیز به تبلیغ تبدیل رزولوشن تصاویر سری LA9650 پرداخته است. Tru-ULTRA HD متشکل از سری الگوریتم هایی است که برای Upscale  کردن محتوی تصاویر طراحی شده است. همچنین بر اساس گزارشات خبری این تلویزیون مجهز به Onboard Decoder H.265/ HEVC می باشد. LA9650 اگرچه مجهز به دوربین درونی نیست اما مجهز به امکانات ارائه شده LA8600 مانند سه بعدی پسیو، پلتفورم اسمارت بسیار کارا و ریموت فوق العاده می باشد.

 از: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد