چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

آموزش عیب یابی و رفع ایرادهای احتمالی ظرفشویی

Goldiran logo

• ظرفشوئی خوب نمی شوید

ابتدا باید مشخص شود منظور از تمیز نشستن چیست؟ 1- در صورت کدر شدن ظروف درجه جلادهنده زیاد شود. در صورتی که رسوب سفید رنگ بر روی ظروف ایجاد می شود ، حتماً نمک ریخته شود و درپوش ظرف نمک کامل بسته شده باشدو در صورت شکستگی، درپوش باید تعویض گردد. 2- در صورت باقی ماندن پودر یا کف بر روی ظروف D15 راهنمایی شود. 3- در صورتی که ظروف چند ساعت بعد از مصرف شسته می شوند، ابتدا PRE WASH انتخاب شود(بدون شوینده) و بعد از پایان کار یکی از برنامه های شستشو انتخاب شود. 4- اگر لکه های چای روی ظروف خشک شده باشد ، معمولا" در ماشین ظرفشویی پاک نمی شود . و اگر لکه های آب بر روی ظروف دیده شود احتمالا" به علت استفاده نکردن از نمک یا مایع جلا دهنده می باشد(درجه جلادهنده زیاد شود) . 5- در صورتی که درب جاپودری باز نشود و یا مواد شوینده در آب حل نشود ، طبیعی می باشد که ظروف تمیز نشده باشند(مراجعه به D5). 6- در صورتی که فقط بعضی از ظروف یک طبقه تمیز شسته نشده باشند، به علت چیدمان نامناسب می باشد. 7- درصورتی که دستگاه در حین کار آلارم بدهد و بر روی دیسپلی ERROR ظاهر شود ، کار دستگاه نیمه تمام مانده و کاملا" طبیعی می باشد که ظروف تمیز نباشند یا خشک نشده باشند ، (چون کار دستگاه کامل انجام نشده است) - پیغام خطا : تماس با خدمات. 8- در صورتی که ظروف یا قاشق چنگال استیل زنگ زده است ، به علت جنس ظروف می باشد ، زیرا استیل خالص زنگ نمی زند. 
   

• ظرفشوئی ظروف را خشک نمی کند
مشاهده آب در گودی ته لیوان و استکان عادی میباشد 1 - در برنامه های QuicK و PreWash ظروف خشک نمی شوند . 2 - ***حتما" از مایع جلا دهنده استفاده شود. در صورت تمام شدن مایع جلادهنده مطابق استاندارد دفترچه عمل شود. 3- ظروف مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما چیده شده باشد . 4- بعد از اتمام کار ، درب دستگاه باز شود تا بخار آب به صورت قطران روی ظروف تشکیل نشود. در صورتی که از جلا دهنده استفاده شود و ظرفها کاملا" خیس باشند (به غیر از برنامه هایQuicK و PreWash ) به مرکز خدمات اطلاع داده شود.

• ظرفشوئی تخلیه نمی کند
در چنین مواقعی پیغام OE می دهد. 1- فیلتر و لگنچه تمیز باشد . بعداز هر بار شستشو باید فیلتر و لگنچه را با آب داغ و شوینده و فرچه تمیز کرد. 2- چک کردن ارتفاع شلنگ تخلیه : شلنگ تخلیه حتما" باید به اندازه ارتفاع دستگاه (حداقل 77 سانتی متر و حداکثر یک متر ) بالا آمده و بعد به فاضلاب وصل شود . 3- شلنگ تخلیه پیچ و تاخوردگی نداشته باشد . 4- محلی که آب تخلیه می شود چک شود(ممکن است دستگاه سالم باشد ولی محلی که باید آب تخلیه شود مسدود باشد). *** در صورت رفع نشدن ایراد ، به مرکز خدمات اطلاع دهید .

• ظرفشوئی آبگیری نمی کند
1- شیر آب باز باشد و فشار آب مناسب باشد. 2- شلنگ ورودی آب پیچ و تاخوردگی نداشته باشد. 3- درب دستگاه کاملا" بسته باشد و کلید START (در بعضی مدلها) انتخاب شده باشد . 4- برنامه( TIME DELAY(DELAY START فعال نشده باشد(در این حالت دستگاه چند ساعت دیگر شروع به کار می کند). توجه شود که حدود2 الی3 دقیقه پس از زدن START دستگاه شروع به آبگیری می کند . در صورت رفع نشدن ایراد ، به مرکز خدمات اطلاع دهید.

• ظرفشوئی قرص یا پودر را استفاده نمی کند
عواملی که باعث می شود شوینده (قرص یا پودر) استفاده نشود: 1- باز نشدن درب جاپودری: بعد از گذشت حدود 20 دقیقه از شروع کار ، درب جاپودری به صورت اتومات باز می شود . در صورتی که در حین کار درب باز نشود می باید با خدمات تماس گرفته شود . 2- error دادن دستگاه: چون با error دادن ، کار دستگاه نیمه تمام می ماند ممکن است مواد شوینده استفاده نشده باشد (مراجعه به دفترچه راهنما) 3- کیفیت شوینده: ممکن است دستگاه سالم باشد ولی قرص یا پودر در آب حل نمی شوند که باید مواد شوینده عوض شود. (تاریخ مصرف قرص یا پودر نگذشته باشد) *** 4- چیدمان ظروف: ظروفی که در طبقه پایین - نیمه سمت چپ (ردیف جلو) چیده شده طوری قرار گرفته اند که مانع از باز شدن درب جاپودری می شوند. (برای امتحان کردن ، در قست ذکر شده ظرفی چیده نشود و دستگاه را روشن کنند.)

• صدای غیر طبیعی دارد
1- ظروف مطابق دستورالعمل دفترچه راهنما چیده شده باشد و با آبفشان تماس نداشته باشند. 2- ممکن است صدا بر اثر فشار زیاد آب در آبفشانها و برخورد آن با ظروف و بدنه باشد که این حالت طبیعی است. 3- اگر صدا در زمان آبگیری باشد(صدای شیر برقی) و یا در زمان تخلیه(پمپ تخلیه) این صدا ها کاملا" طبیعی می باشد. در صورت رفع نشدن ایراد ، به مرکز خدمات اطلاع دهید .

• کلید قفل کودک عمل نمی کند
1- حتما" کلیدها همزمان به مدت 4 الی 5 ثانیه نگه داشته شود (فقط در مدل 116یا 2060 یا 6803 کلیدهای قفل کودک نیاز به نگه داشتن ندارند و فقط باید همزمان انتخاب شوند). 2 - این کلید هنگامی عمل می کند که ظرفشویی در حال کار باشد . (کلید فوق قبل از START کار نمیکند) 3 - قفل کودک ظرفشو یی در زمان خاموشی عمل نمی کند. زمانی که قفل کودک فعال باشد پیغام CL در صفحه نمایش نمایان می شود .

• ظرفشویی پیغامCd می دهد
پیغام Cd مخففCool dry می باشدو پیغام خطا محسوب نمی شود. بدین معنی که کار دستگاه پایان یافته و دستگاه وارد مرحله خنک سازی می شود. (طبق دستور دفترچه برای کمک به مرحله خشک کردن ، درب دستگاه باز بماند) پیغام فوق حتی ممکن است تا 4 ساعت هم بر روی صفحه نمایش باقی بماند .

• ظرفشویی پیغام F می دهد
این پیغام با انتخاب برنامه AUTO روی صفحه نمایش ظاهر می شودکه مخفف FUZZY LOGIC (منطق فازی ) می باشد که سنسور هوشمند فعال می شود و بر اساس چربی ظروف تایم و دما و تعداد آبکشی را بطور اتومات تنظیم می کندو بعد از گذشت مدتی از شروع کار به جای حرف F تایم می دهد.

• با باز کردن درب ظرف نمک ، آب دیده می شود
این مورد کاملا" طبیعی می باشد و می توانید بر روی آب نمک را بریزید . (قبل از ریختن نمک می توان مقداری از آب اضافه را با ابر جذب نمود)

• زیر فیلتر ظرفشویی آب دیده می شود
در لگنچه همیشه مقداری آب باقی می ماند . زمانی که ظرفشویی روشن می شود و شروع به کار می کند (هر برنامه ای که انتخاب شده باشد) ابتدا پمپ تخلیه کار می کند و آب مرحله قبل را تخلیه می کند و بعد از یک دقیقه شروع به آبگیری جدید می کند.

• مقداری از پودر یا قرص یا کف بر روی ظروف یا داخل دستگاه باقی می ماند

حتما" باید از قرص یا پودر مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده شود. 1- در برنامه PRE WASH از پودر یا قرص استفاده نـشود. 2- مقدار شوینده به اندازه باشد: پودر: در برنامه INTENSIVE : 25g // AUTO-NORMAL: 20g // ECO:15g // GENTLE-QUICK: 10g قرص :در برنامه INTENSIVE و AUTO و NORMAL : یک قرص کامل در برنامه ECO و GENTLE و QUICK : نصف قرص 3- از برنامه + RINSE(آبکشی اضافه) استفاده شود.( البته مدل 2140 یا 114 یا 6801 این برنامه را ندارد) 4- در صورتی که کف حاصل از مواد شوینده در ته لیوان ها و یا داخل ماشین باقی بماند باید درجه جلادهنده کم شود. 5- اگر با رعایت تمام موارد فوق، مقداری از پودر یا قرص داخل ماشین باقی بماند ممکن است به خاطر کیفیت مواد شوینده باشد که کامل در آب حل نمی شود.


منبع: شرکت خدمات گلدیران