چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

آموزش عیب یابی و رفع ایرادهای احتمالی تلویزیون های LCD

Goldiran logo

• تلویزیون تصویر خوبی ندارد
ابتدا آنتن و مسیر سیم آنتن تا پشت دستگاه و فیش آنتن پشت دستگاه چک شود و سپس مجدد کانال یابی انجام شود . سیستم درکانال یابی سییتمBG باشد. ( برای کانال یابی به دفترچه دستگاه مراجعه گردد. ) توجه : احتمال دارد در آن منطقه کانال مورد نظر خوب دریافت نشود .     

• تلتکست مشکل دارد
این مشکل اغلب ناشی از تنظیم آنتن می باشد. در اینصورت با تنظیم آنتن مشکل برطرف می شود . تلتکست فقط روی شبکه های 2 ( لاتین ) و 3 ( فارسی ) با آنتن هوایی دریافت می شود با دریافت نامناسب تصاویر از این دو کانال تلتکست نیز بد دریافت می شود. آیا کانالها صحیح کانال یابی شده اند؟ در صورت پاسخ منفی کانالها تنظیم شوند. میتوانید از کانال یابی دستی استفاده کنید.

• کیس کامپیپتر به TV وصل شده ولی تصویر نمی اید
در زمانی که یک لحظه تصویر می آید و بعد قطع می شود باید در کیس کامپیوتر وضوح تصویر روی 768 *1024 قرار گیرد تا تصویر بیاید و درغیر اینصورت کابل اشکال داردو یا باید در وضوح تصویر مختلف کامپیوتر امتحان شود .

• تصویر در تصویر عمل نمی کند PIP
اگر دستگاه مورد نظر تصویر در تصویر داشته باشد :دستگاه هایی که دو تیونر باشند با زدن دکمه PIP یک کانال دیگر را در تصویر کوچک کنار کانال فعلی ما می آورد ولی اگر با زدن این دکمه علامت ورود ممنوع مشاهده شود دستگاه تک تیونر است و در FLATRON یک کانال ایران رادر تصویر کوچک کنار تصویر دستگاه جانبی می آورد ولی در LCD , PDP اگر دستگاه جانبی با کابل HDMI به TV وصل شده باشد زمانی که تصویر دستگاه جانبی را با کابل HDMI تماشا می کنیم با زدن دکمه PIP یکی از کانال های ایران را کنار تصویر دستگاه جانبی می آورد.

• تصاویر LCD و PDP پهن و عریض است.
به دلیل اینکه تصویر اصلی این دستگاه ها 16/9 است تصاویر کانالهای ایران که با ابعاد 4/3 پخش می شوند و همچنین تصاویر ماهواره یا هر دستگاهی که با این ابعاد تصویر را پخش می کند به صورت پهن و کشیده پخش می شود که یک امر طبیعی است و قابلیت دستگاه می باشد. راه حل: (در منوی TV در قسمت تنظیمات تصویر گزینه ی نسبت ابعاد تصویر یا نسبت زیبایی تصویر می تواند گزینه ی 4/3 را انتخاب نموده که تصویر به صورت عادی و استاندارد این سیگنال پخش خواهد شد و ضمناً با انتخاب این ابعاد تصویر از دو طرف به اندازه چند سانت کوچک تر می گردد.)

• پشت دستگاه داغ می شود(TV-DVD)
به علت داشتن برخی قطعات حرارت زا حتی درحالتی که دستگاه تازه خاموش شده است به استثناء زمانهایی که مشتری احساس بوی سوختگی از دستگاه می کند که باید بامرکز خدمات تماس گرفته شود. توجه: نباید دستگاه را در هنگام استفاده در محیط بسته محبوس نمود. این عمل باعث افزایش دمای دستگاه می گردد.

• بعضی از دکمه های کنترل کار نمی کند
هردکمه ای در کنترل کار مخصوصی انجام می دهدو بعضی از دکمه ها کار مشترک دارند. توجه شود درخواست مشتری با دکمه مورد نظر همخوانی داشته باشدو بعضی از دکمه ها مربوط به دستگاه جانبی است. توجه: ممکن است دیسک قابلیت دکمه زده شده را نداشته باشد و یادرحالت خاصی عمل کند . کنترل کنید هیچکدام از دکمه های کنترل گیر نکرده باشد.

• دستگاه بوی سوختگی و یا سیم سوخته می دهد
اگر دستگاه تازه خریداری شده ممکن است بوی تازه بودن دستگاه باشد ولی اگر مطمئناً بوی سیم سوخته و یا سوختگی از دستگاه می اید باید دستگاه را از برق کشیده و با خدمات تماس بگیرید.

• صدا خیلی خیلی ضعیف است
1)آیا مشکل اخیرا پدید آمده است؟ اگر جواب مثبت است تست کنید مشتری دکمه SSM روی کنترل رانزده باشد یا قسمت صدای توربو را غیر فعال نکرده باشد. در صورت غیر فعال کردن انرا فعال نماید ( بازدن مجدد دکمه )و یا حالت صدایی را تغییر نداده باشد اگر از روز اول همین مقدار صدا را داشته صدا همین قدر می باشد و با فعال کردن تصویر توربو نیز صدا کم می شود.

• کانالهای تلوزیون به هم ریخته است(جابجا شده است)
باید کانال یابی و ویرایش مجدد انجام شود . ( برای کانال یابی می توانید به دفتچه راهنما مراجعه کنید.) یا از طریق کانال یابی دستی راهنمایی شود. (در قسمت ویرایش برنامه با زدن دکمه زرد رنگ پایین کنترل بر روی هر کانال می توانیم آن کانال را انتخاب کرده و با دکمه بالا و پایین کانال را جابجا کرده و بعد از قرار دادن در جای مناسب دوباره همان دکمه زرد رنگ را زده تا جای آن تثبیت شده و بعد از جابه جایی همه ی کانال ها دکمه OK روی کنترل را زده تا تنظیمات ذخیره شود.

• صدا خراب است(نویز و یا کم و زیاد شدن)
اگر تازه کانال یابی شده باید : منو ß کانال یابی ß تنظیمات دستی ß سیستم را BG کنیم . اگر بعد از مدتی استفاده ایراد مشاهده شده ، سوال شود : آیا در دستگاه های جانبی هم ایراد مشاهده می شود ؟ اگر جواب مثبت بود و ایراد دارد، رسید صادر گردد . اگر جواب منفی بود تنظیمات آنتن و تنظیمات منوی صدا انجام شود . (فایل تنظیم صدا بصورت لینک موجود است)

• دکمه های جلو قفل شده است
1 - آیاقسمت قفل کودک کنترل در DVD فعال شده است؟ چنانچه پاسخ مثبت است آنرا غیر فعال نمایید. در TV برای غیرفعال کردن در مسیر: منو ß تنظیمات شخصی ße قفل کودک را با زدن دکمه OK روی گزینه خاموش ,خاموش می کنیم . 2 - در غیر اینصورت دستگاه را از برق بکشید و مجدد به برق بزنید . 3 - چنانچه مشکل حل نشد رسید صادر گردد .

• کنترل کار نمی کند
1- چک نمایید باطری کنترل تمام شده است یا خیر؟ 1- چک نمایید باطری کنترل تمام شده است یا خیر؟ در صورتیکه باطری کنترل تمام شده است باطری را تعویض کنید. اگر کنترل شارژی است آنرا شارژ نمایید ( برای بار اول 60 دور و برای هربار مصرف 25 تا 30 دور در جهت چرخش عقربه های ساعت ) 2- آیافاصله کنترل تا تلویزیون رعایت شده است؟ به طور متوسط در مدلهای مختلف این فاصله نباید از 3 الی4 متر بیشتر باشد. 3 -چیزی مانع از رسیدن امواج به چشمی تلوزیون می گردد. مثل نور لامپ هالوژن.کنترل دستگاه را از چنین مکانهایی دور نمایید. 4 - آیا کنترل دکمه TVCR-DVD دارد؟ چنانچه دکمه های مذکور وجود دارد برای استفاده از محصول مورد نظر( DVD یا TV ) دکمه TVCR-DVD آن محصول را انتخاب نمایید. .اگردستگاه LCD باشد معمولاً بالای کنترل دکمه TV وجود دارد که باید زده شود تا چراغ دکمه روشن شده و کنترل فعال گردد باید رسید صادر شود.

• فرم و ابعاد تصویر مشکل دارد
آیا مشتری دکمه ARC روی کنترل را فعال کرده است؟ دکمه ARC را فشار دهید تا غیر فعال شود و یا در تنظیمات تصویر گزینه نسبت ابعاد تصویر یکی از گزینه ها را انتخاب کند. و در LCD, PDP در تنظیمات تصویر گزینه ابعاد تصویر یا گزینه نسبت زیبایی تصویر با انتخاب گزینه های مختلف می توان ابعاد را عوض کرد و درصورت برطرف نشدن رسید شود. نکته: در صورت پخش تصاویر تلویزونی در حالت 16/9 تصویر به حالت پهن و کشیده پخش می شود که یک امر طبیعی است.

• هدفون صدا ندارد و یا کار نمی کند
هنگام اتصال به TV ، در بعضی از مدلها صدا با دکمه ولوم کنترل کم و زیاد می شود و در بعضی دیگر باید وارد منوی TV شده ( شکل ²) و بلندی و درصد صدا را تنظیم کرد. هنگام اتصال به ضبط ، صدا فقط با ولوم روی ضبط کنار فیش هدفون کم و زیاد می شود . در غیر اینصورت رسید صادر گردد .

• کیس کامپیپتر به TV وصل شده ولی تصویر نمی اید
در زمانی که مشتری بگوید یک لحظه تصویر می آید و بعد قطع می شود که باید در کیس کامپیوتر وضوح تصویر روی 768 *1024 قرار گیرد تا تصویر بیاید و درغیر اینصورت کابل اشکال داردو یا باید در وضوح تصویر مختلف کامپیوتر امتحان شود . در صورتی که تصویر اصلاً نیاید یا اشکال از کابل RGB است و یا فیش دستگاه ها ایراد دارد که باید تست شود.

• صدای تلویزیون ویز ویز و یا خش خش می کند
در قسمت تنظیمات صدا در گزینه وضعیت صدا در تنظیم دستی با کم و یا زیاد کردن اکولایزرها برطرف می شود ( اولین گزینه از راست و اولین گزینه از چپ را تا پایین کم می کنیم و OK می نماییم). در مدل های جدید با تنظیم BASS و TREBLE این مورد بر طرف می شود ولی اگر این مورد فقط در کانال های ایران باشد باید آنتن تنظیم شود.

• در LCD, PDP تنظیمات درهر حالتی قرار بگیرد به حالت درخشان باز می گردد
منو درتنظیمات OPTION درقسمت FACTORY RESET یا بازگشت به تنظیمات کارخانه را OK می کنیم تا دستگاه ریست شودو این بار گزینه خانه یا HOME را انتخاب می کنیم.


• فاصله مناسب از تلویزیون هم برای تصویر بهتر و هم خسته نشدن چشم
برای اینکه هم مطلوب ترین تصویر را بتوانیم ببینیم و هم چشم ها خسته نشود باید فاصله مناسب را رعایت کرد: اندازه قطر صفحه دستگاه ضرب در 2

• گزینه INTELLIGENT SENSOR یا سنسور هوشمند در کجا قرار دارد
در منو در قسمت PICTURE یا تنظیمات تصویر داخل گزینه PICTURE MODE یا حالت تصویر گزینه سنسور هوشمند وجود دارد که اگر روشن شود نور و کنتراست TV را با محیط هماهنگ می نماید که باعث می شود هم مصرف انرژی کم شود و هم چشم کمتر خسته شود و به طول عمر دستگاه نیز کمک می کند.

منبع: شرکت خدمات گلدیران