چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

راهنمای خرید ساندپلیت

Soundplate (1)

حتماً تا به حال در مورد دستگاه‌های جدیدی به نام ساندبار یا ساندپلیت شنیده‌اید. به زبان ساده، ساندپلیت‌ها، دستگاه‌های باریک و صافی هستند که بلندگو دارند و تلویزیون شما روی آن قرار می‌گیرد.

هدف از طراحی این محصولات، ارتقای کیفیت صدای تلویزیون برای به ارمغان آوردن تجربه سینمایی به راحت‌ترین شیوه است. ساندبار باریک شما جلوی تلویزیون قرار می‌گیرد اما محصولی مانند ساندپلیت ال‌جی درست زیر تلویزیون جای دارد. خیلی شیک  و ساده. برخی طراحی‌ها مانند ساندپلیت‌های LAB540 و LAP440 کاربرد چندمنظوره دارند و از ساب‌ووفرهای جانبی برای قدرت باس بیشتر استفاده می‌کنند و برای لحظاتی مناسب هستند که باید اوج صدا و هیجان را ارائه دهند. اما وقتی در بازار هستید دنبال چه ساندپلیتی باید بگردید؟ این مطلب را بخوانید تا بیشتر بدانید…  

ابعاد

ساندپلیت‌ها باریک هستند و برخی مدل‌ها پخش‌کننده بلو-ری هم دارند تا میز تلویزیون شما را با دستگاه‌های زیاد شلوغ نکنند. شاید فکر کنید که هر چه بزرگتر باشد صدای باس بیشتر است اما حتماً از میزان صدایی که در یک صفحه باریک، که به ضخامت کیس لپ‌تاپ است، شگفت‌زده خواهید شد. با باریک‌تر و سبک‌تر شدن تلویزیون‌های صفحه‌تخت، بیشتر ساندپلیت‌ها به اندازه کافی مقاوم هستند تا در برابر ابعاد بزرگ تاب بیاورند. اما در نگاه اول، به تحمل وزن ساندپلیت و وزن تلویزیون غول‌پیکر خود حتماً توجه کنید. تلویزیون‌های قدیمی‌تر وزن بیشتری نسبت به مدل‌های جدیدتر و مدرن امروزی دارند.

 

چیدمان

لذت ساندپلیت به این است که تلویزیون را درست روی آن بگذارید. اما چیزهایی است که باید آن را در نظر بگیرید: آیا در قفسه میز تلویزیون شما جای می‌گیرد؟ آیا با تلویزیون کنونی شما همخوانی دارد؟ از طرف دیگر، یک ساندپلیت کامپکت و کوچک مناسب تلویزیون‌هایی با پایه کوچک است یا اگر در قفسه میز تلویزیون خود با محدودیت فضا مواجه هستید. شما می‌توانید آن را روی زمین یا در طبقه‌های دیگر میز تلویزیون قرار دهید. اما یادتان باشد که نباید از صفحه تلویزیون خیلی دور باشد تا بتواند صدایی یکپارچه و صحیح را ارائه دهد.

 

اتصالات

پس چگونه می‌توان ساندپلیت را به تلویزیون متصل کرد؟ رایج‌ترین ورودی انواع ورودی اپتیکال یا نوری است که با سوکت‌های استاندارد اپتیکال در تلویزیون شما به خوبی متصل می‌شود. مجموعه ورودی‌هایی که دارید از پایگاهی به پایگاه دیگر متفاوت است: می‌تواند به کوچکی ورودی اپتیکال باشد یا ورودی‌های بزرگ HDMI، آنالوگ یا انواع دیگر. از اتصالات گوشی خود یادداشت بردارید تا ببینید کدام اتصال با ساندپلیت شما همخوانی دارد. اگر دستگاه‌های صوتی با ورودی HDMI را انتخاب می‌کنید، یک بار دیگر بررسی کنید که از ARC (Audio Return Channel) برای خواندن صدای تلویزیون پشتیبانی کند.

 

پخش بلوتوث

ساندپلیت فقط برای استفاده با تلویزیون نیست. می‌تواند برای سیستم سینمای خانگی هم استفاده شود. آیا می‌خواهید موسیقی را از گوشی هوشمند، تبلت یا لپ‌تاپ پخش کنید تا زینت‌بخش مهمانی شام باشد اما سیستم استریو در آهنگ‌های شما اغراق نکند؟ یک ساندپلیت با پخش بلوتوث از سروصدای اضافی جلوگیری می‌کند. بهتر است در این جور مواقع از بلوتوث استفاده کنید. البته پورت ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال به دستگاه‌های پخش‌کننده مفید خواهد بود.

 

آیا نمایشگر لازم دارید؟

حتماً به این امر فکر کرده‌اید که آیا واقعاً یک نمایشگر بزرگ (با کلی اطلاعات ارائه‌شده) برای مصرف روزانه حیاتی است یا با یک LED چشمک‌زن با رنگ‌های متنوع که نوع ورودی یا حالت صدا را نشان دهد قانع هستید؟ یک نمایشگر کوچک با LEDهایی که به راحتی خوانده می‌شود اغلب کمتر حواس شما را پرت می‌کند و آن همه اطلاعات را در یک نمایشگر کوچک خلاصه می‌کند.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 2 + ارسال نظر
مجید 1393,07,06 ساعت 10:58

قیمت این مدل چقدره؟ آیا شما سفارش پستی قبول میکنید؟

1016000 تومان- بله

مجید 1393,07,06 ساعت 07:27

با سلام در حال حاضر مدلهای جدیدتری از این ساند بار ها در سایت ال جی موجوده ماننند مدل 3550 که کاملا وایر لس بوده و دارای امکانات خوبی می باشد اما متاسفانه در بازار ایران موجود نیست و یا من حداقل نتونستم پیدا کنم . تنها مدل موجود همین مدلی که شما بخش مربوطه معرفی کردید و به رنگ خاکسری می باشد.این مدلهای جدید کی به بازار وارد میشن. آیا این سیستم ها میتونن جایگزین سینمای خانگی از نظر کیفیت صدا شوند؟

ورود دستگاههای ساند پلت و ساندبار به ایران شروع شده و بزودی اکثر مدلها وارد میشه و در آینده قطعا جایگرین سینمای خانگی خواهد شد.
در حال حاضر ساند بار مدل 947SPK وارد شده که فول وایرلسه و بدون سیم با تلویزیونهای WEB OS سینک میشه و کیفیت صدا و طراحی فوق العاده ای داره.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد