چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چرا کولر گازی؟

Titan_Full-HD

استفاده از کولرهای آبی دردسرهای فراوانی دارد که افزایش مصرف آب و خرابی مکرر کولر تنها دو مشکل اولیه هستند. بارها شنیده‌ایم که خوابیدن زیر باد کولر آبی، بدن را کرخت می‌کند. رطوبتی که از طریق دریچه‌های کولر وارد خانه می‌شود هم باعث دردهای استخوانی می‌شود و هم لوازم چوبی را خراب می‌کند. برای همین است که سعی می‌شود در میسر کانال کولر یک پیچ وجود داشته باشد تا رطوبت کمتری وارد خانه شود. شرجی شدن هوا در ظهر تابستان یکی دیگر از مشکلات این نوع کولرها بوده و سرانجام باید به اتلاف انرژی زیاد کولرهای آبی اشاره کرد که در حقیقت دور ریختن پول است.

استفاده از پنکه نیز در روزهای گرم تابستان نیز تأثیری در خنک شدن هوا ندارد. این پنکه‌ها تنها هوا را با شدت جابجا می کنند که اگر هوا گرم باشد، جابجایی تأثیری در خنک شدن آن ندارد.  

طبیعی است که استفاده از خنک‌کننده‌هایی مانند کولر گازی یا سیستم تهویه هوا راه بهتری برای آسایش در فصل تابستان است. آن هم در کشور گرمی مانند ایران. البته این بدان معنا نیست که کولر گازی هیچ مشکلی ندارد اما قطعاً مشکلات کمتری دارند.

کولر گازی امروزه انواع مختلفی دارند که تقریباً می‌توانند به سلیقه هر مشتری پاسخ گویند. اما تا پیش از اقبال عمومی به استفاده از کولر گازی، عملاً این دستگاه‌ها از تنوع پایینی برخوردار بودند.

کولر گازی قدیمی، تنها در برخی مناطق خاص مورد استفاده قرار می‌گرفتند و مثلاً در شهری مانند تهران استفاده از این نوع کولرگازی اصلا مرسوم نبود.

اگر یک کولر گازی قدیمی را دیده باشید، می دانید که به شکل یک مکعب مستطیل ساده بودند که داخل یکی از پنجره‌های اتاق جاسازی می‌شدند و نیمی از آن بیرون و نیمی دیگر در داخل اتاق قرار می‌گرفت .

در آن زمان‌، تنها امکان ویژه‌ای که روی این کولرگازی قرار داشت، پره‌های خودکار تنظیم کننده جهت وزش باد بود نه از کنترل خبری بود و نه از امکانات ویژه‌ای که این روزها در کولر گازی‌ها می‌بینیم. سروصدای این کولر گازی‌ها و مصرف زیاد برقشان هم موضوعی بسیار مشکل‌ساز بود.

اما با فراگیر شدن استفاده از کولر گازی در اکثر مناطق جغرافیایی به دلیل ویژگی‌های خاص آن‌ها و همچنین روند فزاینده گرم شدن کره زمین، عملاً کولر گازی امروزی آن قدر به امکانات مجهز شده‌اند که قطعاً برای تعیین مدل مناسب دچار مشکل می‌شوید.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد