چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

آشنایی با انواع کولر گازی

181411_15219

برای آشنایی با انواع کولر گازی و انتخاب یکی از آن‌ها، ابتدا باید با شکل ظاهریشان آشنا شوید. در حال حاضر، اگر بخواهیم کولر گازی را به لحاظ شکل ظاهری و نوع کاربری تقسیم کنیم باید به ۳ نوع کولر گازی اشاره کنیم که هریک بنا بر شکل ظاهریشان، کاربردهای متفاوتی دارند. البته باید توجه داشته باشید که در کل ۴ نوع کولرگازی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • کولر گازی پنجره‌ای
  • کولر گازی اسپیلیت (دو بخشی)
  • کولر گازی قابل حمل
  • کولر گازی مرکزی

در بازار ایران، کولرگازی به دو نوع کلی کولر گازی پنجره‌ای و کولر گازی اسپیلیت (دوبخشی) تقسیم می‌شوند. در این مطلب در مورد انواع پنجره‌ای توضیح می‌دهیم.  

کولر گازی پنجره‌ای

کولر گازی پنجره‌ای تا سال‌ها، عمومی‌ترین و پراستفاده‌ترین نوع کولر گازی بودند. این نوع کولر گازی به دلیل راحتی در نصب و راه‌اندازی، همواره مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار داشته‌اند چرا که شما می‌توانید با خرید یک کولر گازی پنجره‌ای و نصب آن در داخل یکی از پنجره‌های اتاق از سرمای این کولر لذت ببرید.

کولر گازی پنجره‌ای غالبا برای خنک کردن آپارتمان‌های کوچک یا یک الی دو اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع کولر گازی هوای گرم و مرطوب اتاق را به داخل خود می‌کشند و آن را خشک و خنک کرده و دوباره با اتاق باز می‌گردانند تا محیط اتاق خنک شود. در واقع هوای گرم از طریق یک گیرنده گرفته و از فیلترهای مخصوص به بیرون از اتاق فرستاده می‌شود. توجه داشته باشید کولرگازی دارای یک واحد تنظیمی هستند که قسمت خشک‌کننده در جلوی آن قرار دارد و داخل اتاق قرار می گیرد و بخش گرم‌کننده آن پشت است و عملاً بیرون از دریچه یا پنجره‌ای که کولرگازی را روی آن نصب کرده‌اید قرار می‌گیرد.

 همان طور که گفته شد کولرگازی پنجره‌ای دارای نصب راحتی هستند و خود شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید که با این کار دیگر هزینه نصب نخواهید داشت.

اکثر کولر گازی پنجره‌ای جدید بی سر و صدا یا کم صدا هستند. اما چنانچه تمام بخش‌های کولرگازی در داخل اتاق قرار گیرد سر و صدای آن از سیستم‌هایی که کمپرسور در بیرون اتاق قرار دارد بیشتر خواهد بود . قطعاً سیستم‌های کولر گازی پنجره‌ای حداقل یکی از پنجره‌های اتاق یا ساختمان شما را مسدود می‌کند به همین دلیل برای اینکه در فصل سرد سال، سرما وارد خانه‌تان نشود باید اطراف آن را کاملاً بپوشانید اگرچه کولر گازی قاعدتاً برای نصب روی یک دریچه یا پنجره ساخته شده‌اند اما با توجه به ضخامت دیوار، برخی از این کولر گازی‌ها را می‌توان در داخل یک قالب قرار داد و با استفاده از چند قلاب یا بازوی محکم جای سیستم را روی دیوار محکم کرد و قطعاً برای کار بهتر است با بخش خدمات پس از فروش مربوطه تماس بگیرید.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد