چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چرا همه عاشق OLED می‌شوند؟ 7 سؤالی که به آن پاسخ دادیم

LG-55EC930V-curved-OLED-TV-670x314

تلویزیون OLED قرار است دنیا را متحول کند. OLED می‌خواهد زندگی تلویزیونی شما را دگرگون کند. احتمالاً یکی از این ۷ سؤال، تا کنون، به ذهن شما خطور کرده است که جوابی برای آن نیافته‌اید.

۱-      چرا OLED باید برای من مهم باشد؟

باید برایتان مهم باشد زیرا بزرگترین فناوری جدید در تلویزیون‌ها است و از نظر کیفیت تصویر بی‌رقیب است. OLED سرواژه عبارت ‘organic light emitting diode’ به معناری دیودهای ارگانیک ساطع‌کننده نور است و راهی کاملاً جدید برای زنده کردن تصاویر در اتاق نشیمن شماست.  

۲-      ارگانیک؟ مگر زنده است؟ آیا در فروشگاه مواد غذایی سالم می‌توان آن را یافت؟

خیر، قرار نیست ال‌جی یک تلویزیون زنده را به تولید انبوه برساند. تلویزیون‌های OLED با باکتری‌های زنده پر نشده‌اند. منظور از ارگانیک استفاده از ماده ارگانیک در نمایشگر است که در این مورد OLED به معنی فیلمی بر پایه کربن ارگانیک است که بین دو رسانا قرار می‌گیرد. وقتی جریان الکتریسیته از آن رد می‌شود، روشن می‌شوند. این فرایند در هر پیکسل تلویزیون OLED رخ می‌دهد که می‌تواند با فرایند قدیمی تلویزیون LCD LED بسیار متفاوت باشد.

۳-      به نظر OLED و LED شبیه به هم هستند. فرقشان در چیست؟

به نکته خوبی اشاره شد. اما باید بگوییم تفاوت خیلی بنیادین و اساسی است. صفحه‌نمایش‌های LCD معمولی، برای ایجاد روشنایی، از پشت صفحه نوردهی ایجاد می‌کردند. به این معنی که انرژی زیادی برای مصرف شدن لازم داشتند اما نتیجه این می‌شد که هرگز رنگ سیاه واقعی و عمیق روی صفحه ایجاد نمی‌شد. با OLED، هر پیکسل خودش نور منتشر می‌کند. یعنی سیاهی واقعی می‌تواند با خاموش شدن پیکسل‌ها ایجاد شود. روی یک صفحه‌نمایش OLED، جایی که تصویر تاریک است، را لمس کنید و خودتان متوجه خنک شدن آن می‌شوید. در حالی که همه سطح LCD گرم است؛ بدون در نظر گرفتن اینکه چه چیزی روی صفحه روشن است.

نتیجه اینکه تلویزیون‌های OLED گامی به پیش در جهت کیفیت تصویر هستند که مشکی واقعی و نسبت کنتراست بی‌نهایت را ایجاد می‌کند. و به این دلیل که پیکسل‌ها خودشان به طور مستقیم نور می‌دهند، زاویه دید عرض‌تر و رنگ و کنتراست واقعی‌تر است.

۴-      چه جالب… دیگر چه؟

OLED روشنایی خیره‌کننده‌ای نیز دارد. فناوری منحصربه‌فرد ال‌جی ساختار متداول پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی (RGB) را کنار می‌گذارد و پیکسل سفید را به عنوان چهارمین پیکسل فرعی می‌افزاید. این نور سفید روشن در طول فیلتر رنگ می‌تابد تا پیکسل‌های فرعی RGB را ایجاد کند که منجر به صفحه‌نمایش سفید شگفت‌انگیزی با بازده انرژی بهتر می‌شود.

۵-      همه اینها خوب و عالی. اما من LCD صفحه تخت خودم را دوست دارم. آیا OLED حجیم‌تر نیست؟

برعکس، این نوردهی پشت LCD است که به تلویزیون حجم می‌دهد. آن را کنار بگذارید و به دنبال یک دستگاه تلویزیون OLED باشید که بی‌نهایت سبک و باریک است. علاوه بر این، لایه کربن ارگانیک نیز بسیار منعطف است. به این معنی که امثال ال‌جی اکنون می‌توانند تلویزیون‌های منحنی بسازند.

۶-      تلویزیون منحنی؟ چه هوشمندانه! اما این دیگر چیست؟

این هم سؤال خوبی است. اما تا خودتان امتحان نکنید باورتان نمی‌شود. طبیعت مدور کره چشم به شما دید پیرامونی و مشاهده پانورامایی و منحنی جهان را می‌دهد. صفحه‌نمایش منحنی هم بسیار به دنیای واقعی شباهت دارند. نتیجه این است که شما بیشتر در چیزی که در حال تماشای آن هستید غرق می‌شوید زیرا نمایشگر بزرگ و منحنی به شما امکان می‌دهد تا کره چشم خود را حول چیزی که می‌بینید احاطه کنید. بغل دستی شما که رو کاناپه لم داده است هم همین طور. انحنا باعث ایجاد زوایه دید عریض می‌شود. بنابراین، همه افرادی که حتی در دورترین نقطه نشسته‌اند نیز می‌توانند زوایه دید خوبی داشته باشند.

۷-      خب، آینده تلویزیون‌های OLED به کجا می‌رسد؟

سال ۲۰۱۵ سال اوج‌گیری OLED است. قبل از پایان امسال، خواهید دید که ال‌جی OLED را با فناوری Ultra HD 4K در یک تلویزیون ادغام خواهد کرد و نتیجه آن کیفیت و جزییات بی‌رقیب و باورنکردنی خواهد بود. فراتر از آن، قابلیت خم شدن است. طبیعت انعطاف‌پذیر صفحه‌نمایش‌های OLED به گونه‌ای است که می‌تواند خودش را در نمایشگرها بگنجاند تا کاربر بتواند آن را خم یا لول کند. اما اکنون به شما توصیه‌ می‌کنیم که یک صفحه‌نمایش OLED را در اولین فرصت امتحان کنید و خودتان را برای خرید یکی از آنها در حالت آماده‌باش نگه دارید.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد