چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

مزایای استفاده از مایکروویو

SD3855

مایکروویو از مهم‌ترین اختراعات بزرگ قرن بیستم است. میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا این وسیله را دارند و هر روز از آن استفاده می‌کنند. این مقاله به طور مختصر درباره مایکروویو و چگونگی عملکرد آن در پخت غذا توضیح می‌دهد.

     

در سال‌های اخیر با توجه به آلودگی محیط زیست ناشی از فرآیندهای آلاینده صنعتی، استفاده از منابع جدید انرژی که حداقل آلودگی را به همراه داشته باشند، مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا طی دو دهه اخیر استفاده از انرژی مایکروویو به عنوان منبع گرمایش به طور وسیعی گسترش یافته است. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشانگر آن است که استفاده از این نوع انرژی، ضمن اینکه آلودگی محیط زیست را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد فرآیندها را تسریع نموده و در کاهش هزینه‌های انرژی نیز مؤثر است.  

استفاده از مایکروویو برای پخت غذا در حفظ ویژگی‌های مغذی مواد غذایی مؤثر است. مواد معدنی و ویتامین‌ها در این روش پخت نسبت به دیگر روش‌های پخت و پز بیشتر حفظ می‌شوند چون در پخت با مایکروویو زمان کوتاه‌تری صرف گرما دیدن ماده غذایی می‌شود، پخت وپز در فضای بسته صورت می‌گیرد و آب یا لازم نیست یا به مقدار خیلی کم صرف می‌شود. زیرا آب زیاد، با گرما دادن سطح و پخت بیش از حد، مواد مغذی غذا را از بین می‌برد.

مایکروویو برای یخ‌زدایی مواد غذایی منجمد مثل گوشت، مرغ یا سبزیجات مطلوب است که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود و یکی از ایمن‌ترین روش‌های یخ‌زدایی است. مزیت دیگر پخت با مایکروویو حفظ عطر طبیعی غذاست که باعث می‌شود نمک یا شکر بیش از مقدار لازم به غذا افزوده نشود. مایکروویو غذا را با رطوبت خودش می‌پزد. بنابراین، لازم نیست چربی اضافی یعنی کره یا روغن به آن افزوده شود.

مایکروویو غذا را در زمان کوتاه بدون افزودن آب یا چربی می‌پزد. بنابراین، ویتامین بیشتری در آن حفظ می‌شود و چربی موجود در آن کم می‌شود یا به کلی از بین می‌رود. از طرفی همه انرژی در مایکروویو صرف پخت و پز می‌شود و بر ای گرم کردن ظرف یا طبقات فر هدر نمی‌رود. مایکروویو وسیله‌ای سازگار با مصرف بهینه انرژی است و اگر مجبورید مقدار زیادی غذا آماده کنید یا فر معمولی‌تان کاملاً پر شده، استفاده از مایکروویو به‌صرفه‌تر است.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد