چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

تنظیمات نور و کنتراست در تلویزیون

OLED-ad-screen

گشت‌وگذار در منوی تنظیمات تلویزیون کمی ترسناک و پیچیده به نظر می‌رسد؛ به‌ویژه وقتی قرار است برای نخستین بار کیفیت تصویر پانل را به سلیقه خودتان تنظیم کنید. اما این کار این‌قدرها هم دشوار نیست و اگر اطلاعات کافی داشته باشید، خیلی ساده و سریع آن را به انجام خواهید رساند. به همین منظور، در ادامه این مطلب راهنمایی‌هایی را برایتان نوشته‌ایم که کاملاً کاربردی هستند.  

در کنار تنظیمات معمولی و ساده‌ای که در بیشتر تلویزیون‌ها عمومیت دارد، برخی از آنها گیج‌کننده هستند. به طور مثال، میان نور و کنتراست تفاوت زیادی وجود دارد، یا تنظیمات گزینه‌هایی همانند TruMotion، دما و حتی تناژ رنگ‌ها مواردی هستند به داشتن تصاویر با کیفیت بالاتر و وضوح بیشتر، کمک شایانی می‌کنند.

پیش از هر چیز، یک قانون طلایی را باید در نظر داشته باشید: اگر چیزی را دوست ندارید، از آن استفاده نکنید. به طور مثال، اگر احساس می‌کنید تنظیمات «حرکت» باعث خراب شدن تصویر می‌شود، خب، آن را خاموش و غیرفعال کنید. به چشمان خود اعتماد کنید. اگر تصویر بهتر نمی‌شود، اصراری نیست آن ویژگی را در پانل فعال کنید.

نور

همان‌طور که از نام این گزینه مشخص است، تنظیمات آن موجب روشن‌تر یا تاریک‌تر شدن تصویر می‌شود. این ویژگی در تعادل نور و تاریکی تغییری ایجاد نمی‌کند. اگر میزان نور را زیاد کنید، قسمت‌های تاریک و مشکی، طوسی می‌شوند و فضاهای روشن، همه جزئیات خود را از دست می‌دهند. اگر نور را کم کنید، تصویر نامفهوم و تیره دیده می‌شود.

کنتراست

کنتراست، تفاوت میان نقاط تاریک و روشن را بارزتر و محسوس‌تر می‌کند. هر چه عدد کنتراست را بالاتر ببرید، تفاوت میان نور و تاریکی بیشتر می‌شود. اما در این کار زیاده‌روی نکنید زیرا سفیدی‌ها زیادی برق خواهند زد و تاریکی‌ها همه جزئیات و ظرافت خود را از دست خواهند داد. اگر کنتراست کافی در تصویر وجود نداشته باشد، جزئیات تصویر دیده نخواهند شد.

 نور OLED

تلویزیون ال‌سی‌دی باید قابلیت تنظیم «نور پس‌زمینه» را داشته باشد تا بتوان تعیین کرد نور تیوب‌های فلورسنت یا لامپ‌های ال‌ای‌دی در پشت تصویر، چقدر باشند. در تلویزیون‌های OLED ال‌جی، می‌توان بیشینه نور و روشنایی پیکسل‌های فعال را تنظیم کرد. این در حالی است که نقاط تیره و مشکی به قوت خود باقی می‌مانند.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد