چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

تلویزیون OLED کاغذی دیواری ال‌جی با آهن‌ربا به دیوار می‌چسبد!

LG OLED TV

 شرکت ال‌جی  از یک نمایشگر مسطح جدید رونمایی کرد. ضخامت این نمایشگر تنها یک میلی‌متر است و با وزن کمتر از دو کیلوگرم، توسط آهن‌ربا به دیوار می‌چسبد.

این تلویزیون OLED، که در حال حاضر تنها به شکل مفهومی در یک نشست مطبوعاتی در کره و از سوی شرکت ال‌جی معرفی شده، از یک بخش پشتی آهنربایی برخوردار است که روی دیوار چسبانده می‌شود و سپس تلویزیون روی آن قرار می‌گیرد. 

 

همچنین برای برداشتن نمایشگر ۲٫۹ کیلوگرمی از روی دیوار، به‌سادگی می‌توان آن را از روی بخش آهنربایی جدا کرد.

شرکت ال‌جی امیدوار است که تلویزیون‌های OLED همه‌گیر شوند. این تلویزیون‌ها بسیار نازکتر از سایر انواع نمایشگرهای هستند زیرا نمایشگر آن‌ها برخلاف انواع LCDها، بدون برخورداری از واحد نور پس زمینه، از خود نور می‌تاباند.

رونمایی از این نمایشگر ۵۵ اینچ، بخشی از یک اعلام بزرگتر ال‌جی برای برنامه‌های آینده آن بود. به گفته این شرکت کره‌ای، استراتژی نمایشگر آن بر فناوری OLED تمرکز خواهد داشت، اگرچه هنوز این شرکت نتوانسته تولید انبوه این تلویزیون‌های پیچیده را آغاز کند.

ال‌جی قصد دارد از سه ماهه سوم سال جاری کار تولید OLED را تا سطح قابل توجهی که نیاز مشتری را برآورده نماید، آغاز کند.

بخش نمایشگر ال‌جی تمرکز خود را بر روی نمایشگرهای بزرگ ادامه خواهد داد و قصد دارد در سال جاری یک تلویزیون OLED در ابعاد ۹۹ اینچ را به بازار معرفی کند. تاکنون این شرکت به ارائه مدل‌های ۵۵، ۶۶ و ۷۷ اینچی با این نمایشگر پرداخته است.

فناوری OLED یک ترکیب ارگانیک را به ترکیبات قبلی نمایشگرها اضافه کرده که نه تنها باعث نازکتر شدن نمایشگرها، بلکه منجر به خمیده شدن آن‌ها نیز شده است. این ماده ارگانیک همچنین از خود نور ساطع کرده و نیاز به نور پشتی را حذف کرده است.

این امر نه تنها باعث تولید نمایشگرها فوق نازک شده، بلکه آن را به انتخاب مناسبی برای محصولات پوشیدنی و سایر فناوری‌های متحرک تبدیل کرده است.

اگرچه، هنوز هزینه این نمایشگرها بسیار بالاست. از این رو شرکت‌های الکترونیکی مانند سامسونگ و ال‌جی به فناوری نقطه کوانتومی برای تلویزیون‌های نسل بعد خود روی آورده‌اند زیرا هنوز تا تولید انبوه مقرون‌به‌صرفه تلویزیون‌های OLED زمان زیادی باقی است.

فناوری نوپای نقطه کوانتومی شامل ادغام یک فیلم از بلورهای ریز ساطع‌کننده نور در نمایشگرهای بلور مایع (LCD) است. فرآیند تولید نسبتا ساده بوده و کیفیت تصویری ارتقایافته ارزان‌تری را نسبت به OLED ارائه می‌کند.

این هزینه پایین‌تر می‌تواند به همه‌گیر شدن سریعتر این فناوری کمک کند. به گفته تحلیلگران صنعتی، یک تلویزیون ۵۵ اینچ نقطه کوانتومی می‌تواند ۳۰ تا ۳۵ درصد ارزانتر از نمایشگرهای کنونی LCD باشد، در حالی که تلویزیون OLED تا پنج برابر گران‌تر خواهد بود.


منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد