چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

اشتباه نکنید! OLED به معنای خمیده یا منحنی نیست!

lg-oled-tv-curved-screen

 پس از رونمایی از اولین تلویزیون OLED دنیا توسط شرکت ال‌جی الکترونیکس، نظر بسیاری از علاقمندان فناوری به این تلویزیون نسل آینده جلب شد.

البته، ارائه تلویزیون‌های OLED که خمیده هم بودند باعث شد تا خیلی از علاقه‌مندان به فناوری مفهوم OLED را سهواً هم‌ردیف واژه خمیده تصور کنند. آنچه در آن تردیدی نیست این است که OLED آینده تلویزیون‌های ماست. اما OLED واقعاً چیست؟  

مقایسه OLED با دیگر تلویزیون‌های خمیده LED

تلویزیون OLED تلویزیون نسل آینده در بازار تلویزیون محسوب می‌شود. طبیعتاً زمانی که تلویزیون‌های LCD در بازار حضور داشتند و با ورود تلویزیون LED جایگاه تلویزیون LCD در رتبه پایین‌تری قرار گرفت، اکنون تلویزیون OLED نیز نسل بعد از LED به شمار می‌رود.

طراحی بی‌نظیر و بسیار نازک این تلویزیون‌ها چشم تمای دنیا را به خود معطوف کرده است. فناوری OLED در واقع انتقال تصاویر، بدون هیچ گونه لایه اضافه، برای انتقال نور است و برای همین تلویزیون طراحی بسیار ظریف‌تر و انعطاف‌پذیرتری دارد.

بی‌شک، تلویزیون‌های LED را هم می‌توان منحنی یا خمیده ساخت ولی باید در نظر داشت که با این کار هم از کیفیت تصویر کاسته‌ایم و هم عمر تلویزیون کم خواهد شد. اما چرا؟

در پاسخ باید بگوییم که تلویزیون LED خمیده در اصل امکان ارسال نوردهی به تمام زوایا به خصوص نقاط انحنا را ندارد اما در OLED تک‌تک LEDهای صفحه به طور مستقل این کار را انجام می‌دهند.

در ضمن، در تمامی تلویزیون‌های LED خمیده رقبا از فن به عنوان خنک‌کننده پنل استفاده می‌کنند و با توجه به عمر کم فن‎‌ها عمر تلویزیون هم به ناچار کم می‌شود.

عمق تصویر سه‌بعدی در تلویزیون OLED به مراتب بیشتر از تلویزیو‌ن‌های LED است. به دلیل این که در تلویزیون OLED نقاط تصویر از اطراف و مرکز تلویزیون تا چشم انسان یکسان است، تصویر سه بعدی به مراتب بهتری را به مشتری منتقل می‌کند.

ضمناً OLED تلویزیون سریع‌تری نسبت به LED است. می‌دانید به چه میزان؟

یکهزار برابر! شما تصویر OLED را با قدرت یکهزار برابر بیشتری ببینید. طبیعتاً، مشاهده بازی فوتبال با OLED دنیای دیگری دارد.

عموماً، تلویزیون OLED ضخامتی در حدود ۴ تا ۶ میلی‌‌متر دارد که حتی ضخامت ظریف‌ترین تلفن همراه نیز از این عدد بیشتر است.

تلویزیون‌های OLED طیف رنگی قوی‌تری دارند و به رنگ طبیعی بسیار نزدیک‌ترند. بنابراین، رنگ‌ها در این تلویزیون نسبت به تلویزیون‌های LED واقعی‌تر است.

ضمناً OLED می‌تواند هم به صورت خمیده و هم به صورت تخت باشند. تلویزیون OLED نسلی جدید و پیشرفته در زمینه تلویزیون است که شما را تا ده‌ها سال از خرید تلویزیون آسوده می‌کند.

شرکت ال‌جی الکترونیکس تنها شرکتی است که در حال حاضر تلویزیون OLED تولید می‌کند. البته، ظهور تلویزیون‌های منحنی OLED در بازار باعث شده تا از مفهوم OLED به مفهوم خمیده یا منحنی برداشت شود. اما همان طور که در بالا بیان شد، این دو مفهوم از زمین تا آسمان با هم فرق دارند. اگر چه، OLED هنوز در ابتدای راه خود قرار دارد اما ویژگی‌های بی‌نظیر این فناوری، روزی، آینده را تسخیر خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد