چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

راهنمای انتخاب و خرید مایکروویو

تصور مشهور و اشتباهی در مورد مایکروویو این است که گفته میشود مایکروویو غذا را از داخل به سمت خارج می پزد. در حقیقت، امواج مایکروویو در لایه های بیرونی غذا جذب می شوند، مشابه فرایند موجود در سایر روش های پخت غذا. این تصور نادرست از اینجا ناشی می شود که امواج مایکروویو از لایه های خشک سطح غذا نفوذ می کنند و ....  


اصول کار مایکروویو:
مایکروویو با عبور امواج غیر یونیزه کننده مایکروویو که معمولا دارای فرکانس 2.45 گیگاهرتز می باشند از میان غذا کار می کند. به طور کلی استفاده از مایکروویو برای پخت غذاهایی که شامل آب به صورت مایع(نه یخ زده) هستند، وهمچنین برای پخت موادغذایی شامل چربی ها و شکر ها (به دلیل فرآیندهای علمی که اساس کار مایکروویو بر پایه آن است) مناسبتراست.

تصور مشهور و اشتباهی در مورد مایکروویو این است که گفته میشود مایکروویو غذا را از داخل به سمت خارج می پزد. در حقیقت، امواج مایکروویو در لایه های بیرونی غذا جذب می شوند، مشابه فرایند موجود در سایر روش های پخت غذا. این تصور نادرست از اینجا ناشی می شود که امواج مایکروویو از لایه های خشک سطح غذا نفوذ می کنند و بنابراین گرمای اولیه را تا عمق بیشتری نسبت به سایر روش ها تحریک می کنند. با توجه به مقدار آب موجود در غذای مورد نظر، عمق نفوذ گرمای اولیه می تواند چند سانتیمتر یا بیشتر باشد. این در حالی است که در روش های معمول سرخ کردن و پخت، گرمای اولیه به صورت متمرکز در سطح غذا باقی می ماند.
عمق نفوذ امواج مایکروویو به ترکیبات غذا و نیز فرکانس دستگاه مایکروویو بستگی دارد. هر چه فرکانس کار مایکروویو پایین تر باشد، عمق نفوذ امواج به داخل غذا بیشتر خواهد بود.

راهنمای انتخاب مایکروویو



مزایای استفاده از مایکروویو چیست؟
از جمله مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-    پخت سریعتر غذا
-     با توجه به زمان کوتاهتر پخت مقدار بیشتری از موادغذایی مفید و ویتامین¬ها در غذای پخته شده باقی خواهند ماند.
-    صرفه جویی در هزینه و وقت
-    نیاز کمتر به ظروف و در نتیجه شستشوی کمتر


آیا مایکروویو ایمن است؟
البته در گذشته مردم با مشکلاتی هنگام استفاده از این وسیله مواجه بودند. این مشکلات بیشتر به علت استفاده از ظروف نامناسب بودند. پخت بیش ازحد غذا از دیگر مشکلات محسوب می شد. همچنین نگرانی در مورد استفاده از پوششی که برای پوشاندن غذا در هنگام پختن آن توسط مایکروویو وجود داشت. خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی این مشکلات و نگرانی ها برطرف شده اند  و استفاده از مایکروویو با رعایت نکات زیر کاملا ایمن می باشد.
1-    تنها از ظروف مناسب و مخصوص مایکروویو استفاده کنید.
2-    تنها از پوشش ایمن و مناسب برای پوشاندن غذا در مایکروویو استفاده کنید.
3-    در صورت امکان از تنظیمات پخت اتوماتیک که در بیشتر مایکروویوهای امروزی موجود است و مانع پخت نامناسب(زیاد یا کم پخته شدن) می¬شود، استفاده کنید.

مایکرو فر دارای قفل ایمنی کودک


انواع و نحوه انتخاب مایکروویو:


نحوه انتخاب مایکروویوی که کاملا مطابق نیاز شما باشد با توجه به مکانی تعیین می شود که باید در آشپزخانه شما قرار گیرد.مایکروویو یا به صورت توکار یا به صورت جدا قرار می گیرد، اما بسیاری از خریداران هنوز آن را برروی کابینت یا اپن قرار می دهند. به هر حال مشخص کردن جایی برای مایکروویو در آشپزخانه از اولین اقدامات قبل از خرید آن است. بیشتر مایکروویوها دارای پهنای 30 اینچ هستند ولی شرکت هایی نظیر جنرال الکتریک مدل های 36 اینچی نیز دارند.
زمانی که محل مناسب برای مایکروویو تعیین شد، باید مشخص کنید که قصد دارید چه میزان غذا را با استفاده از مایکروویو پخت کنید.
در یک مایکروویو باید دنبال چه چیزی بود؟
امروزه مایکروویوها به صورت مایکروویو چرخان و کبابی، مایکروویو زودپز ترکیبی وپخت سریع/هالوژنی، موجود می باشند. از این انواع ، مایکروویو پخت سریع/هالوژنی گران ترین نوع می باشد. نوع زودپز ترکیبی از نظر قیمت در میانه قرار دارد و مایکروویو دارای واحد چرخان یا کباب کن ارزانتر از دو مدل قبلی می باشد. مایکروویوهای معمولی ارزانترین نوع موجود مایکروویوها هستند. توضیح ساده ای در مورد هر کدام از این مایکروویو ها به شما کمک می کند که مایکروویو هماهنگ با نیاز خودتان را بیابید.

مایکروویو پخت سریع/هالوژنی از طریق روش معمول در مایکروویو و نیز استفاده از لامپ هالوژنی تولید گرما می کند. این نوع مایکروویو سریعترین پخت را انجام می دهد و مدل های آن نام هایی مانند Advantium، Ultima  و Velos دارند. شما می توانید انتطار پخت بسیار سریعتر غذا در این مدل ها را نسبت به سایر مدل-ها داشته باشید، به طوری که حتی پخت در ¼ زمان سایر مدل ها نیز دور از ذهن نیست. این مدل ها برای کسانی که برنامه پخت مرغ یا بوقلمون درسته یا تکه های بزرگ و قاچ نشده گوشت را دارند توصیه می شود. اگرچه مایکروویو پخت سریع/هالوژنی می توانند برای طبخ کردن استفاده شود، ولی مایکروویو زودپز ترکیبی بیشتر ترجیح دارد.


مایکروویو زودپز ترکیبی چرخه گرمای همرفتی (انتقال گرما در مایعات شبیه آنچه در زودپز اتفاق می افتد؛ به همین دلیل ما ازاسم مایکروویو زودپز ترکیبی برای این مدل مایکروویو استفاده می کنیم) با انرژی امواج مایکروویو ترکیب می کند و در نتیجه زمان پخت می تواند تا نصف کاهش یابد. این نوع مایکروویو نیز برای بریان(برشته کردن) مناسب است ولی به اندازه مایکروویو هالوژنی سریع نیست. به طور کلی می_توان گفت که مایکروویو زودپز ترکیبی مجموعه کاملی از مشخصات برای مایکروویو کردن غذا، آب کردن و پخت غذای یخ زده، دوباره گرم کردن و انتقال گرمای همرفتی(زودپز)، را دارا می باشد. همین کارایی بالای آن موجب شده تا بسیاری به این نوع مایکروویو علاقه داشته باشند. یکی از مشکلات این مدل پاک کردن نسبتا سخت آن است.


مایکروویو ارزانتر که البته از محبوبیت کمتری نیز برخوردار است مایکروویوهای دارای چرخان و کباب کن هستند.این مدل ها قابلیت مایکروویو کردن غذا، استفاده از چرخان و توست و برشته کردن غذا را دارند. معمولترین محصول در این مجموعه مایکروویوهای ساده معمولی هستند. این مدل ها هم می توانند به صورت ساده، کوچک(1 فوتی) و ارزان باشند و هم می توانند کاملا مجهز به قابلیت هایی باشند که موجب صرفه جویی در زمان می شوند. اگر از مایکروویو زیاد برای آماده کردن غذا استفاده می کنید، بهتر است از مدل های بزرگتر بین 1 تا 2.2 فوتی به همراه قابلیت های ویژه برای پخت بهتر، استفاده کنید. برای نتیجه بهتر به دنبال مدل هایی باشید که از سنسورهایی بیشتری استفاده می کنند و قابلیت پخت چند مرحله ای دارند، باشید. قابلیت پخت چند مرحله ای به طور تدریجی غذا را از حالت یخزده خارج می کند و از پخت ناقص و کناره ای (پخت بیشتر کناره های غذا) جلوگیری می کند.


اگر از مایکروویو فقط برای گرم کردن غذا استفاده می کنید، مدلی ساده و ارزان بدون برنامه های پیچیده می-تواند نیاز شما را برآورده کند.
در انتخاب مایکروویو تنها وات و حجم نیستند که باید مورد توجه قرار گیرند بلکه انتخاب نوع مایکروویو و توجه به مکان قرار گرفتن آن در آشپزخانه مواردی هستند که امروزه حتما باید مورد بررسی قرار گیرند. پس از آن باید به تعداد سنسورها و سیستم دیفراست (از حالت یخ زده خارج کردم غذا) توجه شود. میزان وات اجاق مایکروویو به صورت عمده به اندازه آن وابسته است؛ مایکروویوها ی کوچکتر وات پایین تری خواهند داشت و بزرگترها باطبع وات بالاتری دارند. مایکروویوهای امروزی معمولا میزان وات از 400 تا 1200 (وات بالاتر تا 2000 وات نیز وجود دارد) دارند. باید توجه داشته باشید که هرچه وات بالاتر باشد زمان پخت کمتر خواهد شد ولی تنها چند وات اضافه تر باعث نمی شود مایکروویو بهتر باشد. در نهایت؛ انتخاب مایکروویو بر اساس نوع، مکان، اندازه و مشخصات بسیار مهمتر از توجه تنها به میزان وات دستگاه می باشد. در ادامه برای کامل شدن راهنما رابطه بین زمان پخت و وات دستگاه مختصرا مورد بررسی قرار می گیرد.


زمان پخت و وات مایکروویو:


همان طور که ذکر شد زمان پخت به وات دستگاه وابسته است. مقادیر بیشتر غذا به زمان بیشتری برای گرم شده نیاز دارد؛ اگر مقدار غذا دو برابر شود، باید زمان پخت بین 50 تا 60 درصد افزایش یابد. بیشتر مایکروویوها بین 600 تا 700 وات هستند. مطالعه دفترچه راهنمایی که سازنده های مایکروویو همراه آن ارائه می کنند بهترین راه برای اطلاع از نحوه ی استفاده از آن است. مقدار وات ادعا شده در دفترچه راهنما سازنده مقدار توان ماکزیمم ممکن برای وسیله می باشد.

روش ساده ای برای اطلاع از میزان وات مایکروویو وجود دارد. در این روش یک فنجان آب با دمایی برابر دمای اتاق را داخل مایکروویو قرار داده و آن را با حداکثر توان روشن کنید تا زمانی که آب به جوش بیاید. زمانی که طول می کشد تا آب به جوش بیاید را ثبت کنید. به طور کلی این زمان برای مایکروویو 600 تا 700 واتی تقریبا برابر 2.5 تا 3 دقیقه است. مایکروویوی با وات بالاتر آب را در زمانی کمتر به جوش می آورد.

تست برای آزمایش وات مایکروویو


نکته های ایمنی در مورد مایکروویو



-    تنها از ظروف مخصوص مایکروویو استفاده کنید و از هیچ وسیله با روکش فلزی استفاده نکنید  برای تست اینکه آیا وسیله ای(ظرفی) برای استفاده در مایکروویو مناسب است یا نه آن را به همراه یک فنجان آب داخل مایکروویو قرار دهید و آن را برای 100 درصد قدرت پخت برای 1 دقیقه روشن کنید. در این آزمایش اگر وسیله گرم شود ولی آب فنجان سرد باشد، وسیله مورد نظر برای استفاده داخل مایکروویو مناسب نیست.


-    هرگز از وسایل یا ظروف فلزی استفاده نکنید.
-    از ستایروفوم یا وسایل چوبی هرگز استفاده نکنید.
-    هنگام بیرون آوردن غذا از مایکروویو احتیاط کنید زیرا اگرچه ظرف ممکن است داغ نباشد ولی غذا داغ است.
-    برای پاک کردن مایکروویو از اسکاج سمباده ای، زبر یا هر وسیله خشن دیگری استفاده نکنید.
-    هرگز نباید مایکروویو خالی را روشن باقی گذاشت!


پلاستیک مخصوص مایکروویو:
نشان اسلم برای استفاده در مایکروویوبسیاری از پلاستیک های بسته بندی و حاوی غذا و موادغذایی موجود به صورت اختصاصی برای استفاده در مایکروویو ساخته می شوند. بعضی محصولات از عباراتی نظیر " مایکروویو ایمن" (microwave safety) استفاده می کنند. همچنین بعضی دیگر از علامت سه خط موجدار بالای یکدیگر بر روی محصولات استفاده می کنند یا به صورت ساده بیان می کنند که محصول برای استفاده در مایکروویو ایمن است.

نظرات 10 + ارسال نظر
Behnaz 1396,10,12 ساعت 19:19

سلام ،وقت بخیر من امروز ماکروویو Mh8265CIS خریدم اما راهنمای فارسی نداشت،میشه خواهش کنم برام بفرستین

گل 1396,03,10 ساعت 17:05

سلام یه مایکروویو که حدوده یه میلیون باشه و قابلیت پخت کیک رو داشته باشه چی پیشنهاد میدید؟

e.r 1395,09,12 ساعت 00:17

سلام
بهترین و کاملترین مدل سولار چیست؟
برای یک آشپزی حرفه ای پیشنهاد شما چه مدلی میباشد ؟
با تشکر

مدل 97

مهین 1395,08,27 ساعت 23:52

سلام. خسته نباشید. آیا در مدل sd-3858 میشه میوه های ورقه شده رو خشک کرد؟

تو همه ی مدلها میشه، منتها باید خودتون چندبار این کارو انجام بدین تا زمان و دمای مورد نظر رو پیدا کنید. تو مدل 3859 این برنامه بصورت پیش فرض وجود داره.

حسام 1395,04,23 ساعت 11:46

سلام فرق سولاردوم های ms97*cr با sd-3859 و همچنین ms95*cr با sd-3858 چیه؟ میشه دقیقا توضیح بدین

3859 کاملترین مدل سولاردامه که چند ماهیه با کد 97 تولید میشه و یه مدل پایینتر 3858 هست که جدیدا" با کد 95 تولید میشه.
تفاوتی بین 3859با97 و 3858 با 95 وجود نداره، غیر از تاریخ تولید

مرسانا 1394,05,11 ساعت 18:47

با سلام و خسته نباشید
سولار دام مدل 3859 فقط قابلیت خشک کردن سبزی رو داره؟یا میشه میوه های ورقه شده روهم توش خشک کرد؟

میوه ها رو هم میشه خشک کرد

مجتبی 1394,05,09 ساعت 01:09

سلام ببخشید میشه راهنمایی کنین؟
بعد از کلی تحقیق سولاردم 3858 گرفتم گفتم 3859 طرحش جدیده وگرنه چیزی اضافه نداره که بخوام بیشتر هزینه کنم به نظرتون اشتباه کردم؟
واینکه فهمیدم منوی کاملتری داره و برنامه های بهتر..
یعنی پخت غذا توی اون کیفیتش فرق داره؟به خاطر زمانبندی های متفاوتی که میتونه در پختای ترکیبیش داشته باشه.ممنون میشم راهنمایی کنین

کیفیت پخت فرقی نمیکنه
تفاوت تو برنامه های پیش فرضه و 3859 سبزی خشک کن هم داره
مدل 3858 یکی از بهترین و کاملترین سولاردامهاییه که تابحال تولید شده

مریم 1393,06,02 ساعت 09:37

بله ، اینطوری خیالم راحت تره که همون زمان بخرم . متشکرم از حسن توجه شما . موفق باشید

مریم 1393,06,02 ساعت 08:27

با تشکر از پاسخ بموقع شما، میخواستم بدونم آیا اشکالی نداره من محصول سولاردام رو الان خریداری کنم ولی خرداد ماه آینده ( زمانی که خونه مون تکمیل شد ) نصبش کنم! این مدت زمان مشکلی ایجاد نمیکنه !؟ اگر مشکل ایجاد میکنه همون خرداد ماه سال آینده بخرمش!

کالاهای ال جی بخاطر جلوگیری از احتکار و سوء استفاده های احتمالی، از زمان تولید، 18ماه زمان داره که فروخته و نصب بشه و زمان تولید رو از روی سریال کالا میشه فهمید. بهتره بزارید یکی دو ماه قبل از استفاده خریداری کنید و حتی الامکان درصورتی که الان میخواید خریداری کنید کالایی رو بخرید که تازه تولید شده.

مریم 1393,06,01 ساعت 13:39

با سلام ، یکی از همسایه های ما سال هاست محصولات برقی و لوازم خانگی رو به آرایشگاه خودش میاره و با اقساط خیلی خوب به فروش میرسونه و خیلی هم از این بابت مورد اعتماد است چون چندین کالاش رو خریداری و راضی بودم البته چینی بوده . مدتی است به من میگه اگر سولاردام میخوای برات میارم. بنظر شما چطور باید متوجه بشم که سولارامش اصله ال جی هست !!!

باید داخل کارتن سولاردام ضمانتنامه گلدیران باشه و بعد از خرید با 02184733 تماس بگیرید بیان نصب کنن. تو منوی سمت راست وبلاک، در قسمت پیوند ها روی (برسی گارانتی محصولات ال جی) کلیک کرده و سریال دستگاه رو وارد کنید تا از اصالت دستگاه مطمئن شید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد