چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

آموزش عیب یابی و رفع ایرادهای احتمالی سینمای خانگی

Goldiran logo
• فقط دو تا از باندها کار می کند
ابتدا باندهارا درمسیر Set UP/SOUND/ Speaker 5.1/ Test : ON چک می نماییم تا از سلامت باندها و برقرار بودن اتصالات مطمئن شویم . در این حالت در صورت سالم بودن باندها به ترتیب صدایی مثل ((هوم)) از باندها باید شنیده شود .در صورت عدم شنیدن صدا ,اتصالات فیشها به جک دستگاه و سایر قسمتها چک گرددو حتماً باید دستگاه قبل از این کار از پریز کشیده شود. توجه شود در MP3 . AUXو نوار کاست و رادیو صدا استریو می باشد و از دو باند جلو شنیده می شود. استفاده نمودن از 5 باند: الف) باید دیسک DVD قابلیت 5.1 راداشته باشد که 5 باند براساس 5.1 فعال شود. ب)در دیسکهای صوتی و تصویری که 5.1 نباشند بازدن دکمه Sound و VSM و spcial EQ بسته به مدل دریکی از حالات صدایی 5 باند بصورت مجازی فعال می شود باید توجه داشت که با استپ کردن و یا درآوردن سی دی این کار باید دوباره انجام شود و ضمناً صدای باندهای جلو قوی تر از صدای باندهای عقب می باشد.  

• دستگاه صوتی فقط آلبوم اول را پخش می کند و به آلبوم بعدی نمی رود
باید بعد از خواندن آلبوم اول به صفحه اصلی برگردد و آلبوم خواننده بعدی را انتخاب کند برای بازگشت به صفحه اصلی روی پوشه نارنجی رنگ بالای صفحه رفته و (OK(ENTER را بزند تا به فایل قبلی باز گردد و برای این منظور حتماً دستگاه صوتی باید به TV وصل شده باشد تا فایل های داخل سی دی را بتوان انتخاب نمود. * راه حل : همه تراکها را در یک آلبوم رایت کنند تا تمام تراکها با هم پخش شود و نیازی به گلچین کردن یا انتخاب پوشه نباشد . دستگاههای پورتابل یا قابل حمل باید به TVوصل شود تا بتوان آلبوم بعدی را انتخاب نمودو درغیراینصورت بعداز خواندن یک آلبوم متوقف یا دوباره همان اهنگها تکرار می شود. برای گلچین کردن فایل ابتدا پوشه مورد نظر انتخاب بعد تراکها ( آهنگها ) با دکمه های چهار جهتی انتخاب و بعد روی علامت انتقال آهنگ رفته ( به شکل + ) و بعد (OK(ENTER زده می شود و آهنگ در آلبوم سمت راست انتخاب می شود و در نهایت با زدن دکمه Play تمام آهنگها شروع به خواندن می کند و برای پاک کردن آلبوم ساخته شده با زدن دکمه Clear روی کنترل و Clear All روی منو می توان اقدام کرد .

• ساب کار نمی کند
برای فعال کردن ساب مسیر زیر را کنترل کرده و ساب ووفر رافعال می کنیم دربعضی مدلها می توان از این روش استفاده کرد و در مدلهای جدید معمولا قابل استفاده نیست: Set UP à Speaker5:1 à SubWoofer à Size : LARGE کابل سیستم ویا سیم برق ساب ووفر چک شود. در حالات زیر با وجود فعال بودن ساب ووفر عمل نمی کند: -در نوار کاست ، رادیو ، AUX , MP3 . ویا کیفیت دیسک مورد نظر پایین باشد .

• تصویر کاملا قطع شده است و فقط صدا داریم
CD را از دستگاه خارج کرده تا NO DISK راروی صفحه دیجیتالی دستگاه ببینید . دکمه STOP روی کنترل را 10 ثانیه نگه دارید تا تصو یر بیاید. چنانچه تصو یر نیامد احتمال دارد فیشهای پشت دستگاهها جابجا شده باشد در این حالت چک می کنیم که ازVideo OUT یا Monitor OUT پشت دستگاه جانبی به VIDEO IN تلویزیون درست متصل شده باشد. در مدلهای جدید درمواقعی که نه تصویر داشته باشیم و نه صدا و بسته به کابل استفاده شده رزولیشن رابا دکمه RES درست انتخاب می کنیم.

• بعضی از دکمه های کنترل کار نمی کند
هردکمه ای در کنترل کار مخصوصی انجام می دهدو بعضی از دکمه ها کار مشترک دارند. توجه شود درخواست مشتری با دکمه مورد نظر همخوانی داشته باشدو بعضی از دکمه ها مربوط به دستگاه جانبی است. توجه: ممکن است دیسک قابلیت دکمه زده شده را نداشته باشد و یادرحالت خاصی عمل کند . کنترل کنید هیچکدام از دکمه های کنترل گیر نکرده باشد.

• تصویردستگاه صوتی سیاه و سفید شده است
اشتباه زدن فیش تصویر زردرنگ به یکی از فیشهای کامپوننت می تواند این مشکل را ایجاد نماید. اتصال فیشهای کامپوننت را چک نمایید . COMPONENT 1 COMPONENT 2 برای حل مشکل, ورودی را چک نمایید تا هر فیش به ورودی خودش وصل شده باشد . ( یعنی از Video OUT زرد رنگ دستگاه جانبی به Video IN زردرنگ تلویزیون زده شده باشد .) و یا دکمه ( PAUSE/STEP( ll برروی کنترل است 5 ثانیه در حالت no disk فشرده نگه داشته شود تا سیستم رنگی تغییر کند. هرکدام از فیشهای پشت COMPONENT که سه رنگ سبز و آبی و قرمز می باشد باید به خروجی مخصوص خود در پشت دستگاه ( که همرنگ خود فیش ها است : سبز و آبی و قرمز = تصویر / و دوفیش جداگانه سفید وقرمز = صدا) و بسته به مارک تلوزیون به ورودی آن وصل شده باشد.

• نحوه فعال کردن همه باندهای سینمای خانگی (بصورت مجازی)
با استفاده از دکمه های زیر دریکی از حالت های صدایی فعال می گردد SOUND , VSM , special EQ نکته: معمولاً 5 باند درقسمت سی دی فعال می شود و درقسمتAUX دو باند فعال می شود.

• سینمای خانگی آناهیتا LH-777HTSقسمت پایین باندها کارنمی کند
دراین نوع سینمای خانگی قسمت پایین باندها بصورت دکور و طراحی است و اسپیکر در قسمت بالا قرار دارد.

• درسینمای خانگی صدا و تصویر همخوانی ندارد
درSETUP تنظیمات صدایا AUDIO گزینه HD AV SYNC عدد را روی صفر و یا عدد های دیگر قرار دهید برطرف میشود و درصورت برطرف نشدن با خدمات تماس گرفته شود.

• دستگاه زیر نویس را پخش نمی کنند و یا به صورت نامفهوم پخش می نماید
برای پخش زیرنویس DIVX باید زیرنویس با فرمت SRT ، SMI باشد در غیراینصورت دستگاه آن را پخش نکرده یا به صورت نامفهوم پخش می کند. برای پخش زیرنویس DVD باید زیرنویس با فرمت TXT باشد تا بتواند آنرا درست پخش نماید.

• دستگاه بوی سوختگی و یا سیم سوخته می دهد
اگر دستگاه تازه خریداری شده ممکن است بوی تازه بودن دستگاه باشد ولی اگر مطمئناً بوی سیم سوخته و یا سوختگی از دستگاه می اید باید دستگاه را از برق کشیده و با خدمات تماس بگیرید.

• درب دستگاه صوتی گیر می کند
اگر بطور دائم و متوالی درب سی دی گیر می کند که باید با خدمات تماس بگیرید ولی اگر بعضی مواقع پیش می اید ممکن است سی دی را درست روی درایو قرار نداده باشند که یک امر طبیعی است و مشکلی ندارد ( این مورد ممکن است برای تمامی دستگاه های صوتی پیش آید)

• یکی از باندهای سینمای خانگی کار نمی کند
بعد از چک کردن سیمهای پشت باندی که صدا ندارد ، بسته به مدل دستگاه که سیم باند ها پشت DVD و یا ساب ووفر نصب شده است در قسمت FRONT (باندهای ایستاده ی جلو) و قسمت REAR (باندها ایستاده عقب) سیم های باند راست و چپ را تعویض می کنیم . با تغییر حالت صدا با دکمه های SOUND و VSM و EQ SPECIAL بسته به مدل دستگاه ممکن است برطرف گردد. و در صورت برطرف نشدن با خدمات تماس گرفته شود.

• قسمت بلوتوث سینمای خانگی کار نمی کند
بعد از چک کردن اتصالات در قسمت پشت فرستنده بلوتوث که کنار دستگاه DVD قرار دارد دکمه ی ID را به مدت 3 ثانیه فشرده نگه می داریم تا گیرنده را پیدا کند و حتماً باید کلید POWER پشت گیرنده را که کنار باندهای عقب قرار دارد را روشن نموده تا بتواند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و چراق آبی ثابت روی دستگاه بلوتوث روشن شود . اگر جای باندها را تغییر نداده باشید و قسمت بلوتوث دستگاه فعال نشود با خدمات تماس بگیرید.

• تصویرCOMPONENTخراب است
هر کدام از گزینه های Component مربوط به دستگاه خاص خود می باشد. Component 1 : لوازم صوتی و تصو یری عادی DVD Player Component 2 : دستگاههای پیشرفته دیجیتالی Advance Digitaly در صورت خراب بودن رنگ جای فیشها را عوض کنید و کانال مورد نظر را با زدن دکمه INPUT ورودی مناسب راانتخاب کنید.

• برای پخش USB رعایت چه مواردی لازم است ( صوتی و تصویری )
هارد USB باید یک گیگ باشد و با FAT 32 فرمت شود و اطلاعاتی که می تواند پخش کند آهنگ MP3عکس JPEG و در بعضی از مدلها فیلم با فرمت DIVX را می تواند پخش کند.

منبع: شرکت خدمات گلدیران