چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چند پیشنهاد برای افزایش بهره وری تلویزیون


5ways_tv_featured-560x314

تنظیمات تلویزیون را درست کنید

تنظیمات پیش‌فرض تلویزیون شما برای درخشیدن در مغازه طراحی شده‌اند و همه آنها برای مشاهده در خانه خیلی روشن و پررنگ هستند. در میان دی‌وی‌دی‌ها و دیسک‌های بلو-ری فراوانی که دارید، احتمال دارد یکی (با بیشتر) از آنها منوی نصب THX داشته باشد. گذراندن این مرحله می‌تواند میزان روشنی، وضوح، تعادل رنگ و غیره را به شما بدهد تا تصاویری واقعی‌تر داشته باشید.

صدایی هم‌تراز با تصاویر داشته باشید

تصاویر روی تلویزیون جدید و خوب شما حرف ندارند، شکی در آن نیست. چیزی که قطعی است این است که صدایی که از آن منتشر می‌شود نیز باید خانه را بلرزاند. بنابراین، سیستم سینمای خانگی، یا حداقل، یک ساندبار بخرید که در قیمت‌های متنوعی در دسترس است. حتی ساندباری با قیمت متوسط نتایجی تولید می‌کند که همراه با صدای تلویزیون شما زمین را می‌لرزاند. 

 

تلویزیون را به روتر وصل کنید

تعداد زیاد امکانات هوشمند تلویزیون‌ شما آن را به یک موتورخانه آنلاین تبدیل می‌کند. با اینکه بسیاری از تلویزیون‌ها ممکن است وای-فای داشته باشند، یا از دانگل بی‌سیم برخوردار باشند، بهترین و پایدارترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که تلویزیون خود را با سیم‌کشی از طریق کابل اترنت به روتر وصل کنید. هیچ چیز عذاب‌آورتر از این نیست که موقع تماشای برنامه درخواستی خود با پرش یا کندی سیگنال مواجه شوید.

از سه‌بعدی بیشترین بهره را ببرید

BT Vision به Sky و Virgin پیوسته است تا ویدئوهای درخواستی را به شکل سه‌بعدی عرضه کند. بنابراین، انتخاب محتوا اکنون فراتر از فیلم‌ها، آثار هنری و برنامه‌های مستند بلو-ری سه‌بعدی می‌رود و البته در حال حاضر تعداد بسیار بسیار زیادی از برنامه‌های ورزشی سه‌بعدی نیز در دسترس قرار دارد. بازی‌ها را نیز می‌توان با استفاده از عینک‌های سه‌بعدی انجام داد.

جای مناسب برای تلویزیون انتخاب کنید

می‌خواهید همه اعضای خانواده از تلویزیون خوب و جدید شما لذت ببرند. به همین دلیل، حتماً آن را جایی نصب کنید که زاویه دید خوبی برای همه داشته باشد (تلویزیون‌های ال‌سی‌دی نسبت به پلاسما زاویه دید باریک‌تری دارند). علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که وسط صفحه تلویزیون کم یا بیش با خط چشم شما در یک راستا قرار دارد. هیچ چیز مانند گردن‌درد یا خشکی گردن ناشی از خیره شدن به بالا لذت یک فیلم خوب را از بین نمی‌برد.


برای بهروری بیشتر از تلویزیونتان، این چند نکته را هم از دست ندهید:
۱- حتی المقدور از پریز جداگانه برای اتصال مستقیم تلویزیون به برق شهری استفاده نمائید . در صورت کمبود پریز حتما از محافظ برق استاندارد و یا سه راهی استاندارد برای این منظور استفاده نمائید .
۲ – هزینه ۱۵ هزار تومانی خرید محافظ برق برای تلویزیون که در عین حال با چهار خروجی مشکل کمبود پریز برای اتصال انواع دستگاههای سینمای خانگی ، ویدئو ، و … را حل می کند معقول است از خرید محافظ برق دیجیتال که ولتآژ برق را نشان می دهد بعلت قیمت بالاتر خود داری کنید .
۳ – تلویزیون را در مکانی قرار دهید که نور محیط و آفتاب و یا لوستر سقف بر روی صفحه نمایش آن انعکاس نداشته باشد، قرار دادن یک لامپ دیوار کوب نزدیک سقف در بالای صفحه نمایش گزینه بسیار مناسبی می باشد .
۴- اگر تلوزیون پلاسما دارید بطور دائم از یک کانال تلوزیونی بمدت طولانی استفاده ننمائید زیرا آرم شبکه بر روی صفحه نمایش هک می شود و در زمان مشاهده سایر کانالها اثر آرم شبکه بر روی سایر کانالها مشاهده می گردد که این عیب قابل بر طرف کردن نیست .
۵ – برای تمیز کردن تلویزیونهای ال سی دی و ال ای دی از یک پارچه نرم استفاده و آن را فقط از چپ به راست و بلعکس و یا از پائین به بالا و برعکس حرکت داده و از وارد کردن فشار و یا حرکت دستمال بصورت دورانی برای تمیز کردن آن پرهیز و در صورت لزوم فقط یک قطره مایع ظرفشودی در یک لیوان کامل آب ولرم حل کرده و پارچه را کمی نمناک کرده و بر روی اثر انگشت و سایر لکه ها بکشید مواظب نشت آب به درون قاب بخصوص در لبه پائینی باشید .
۶ – حداقل فاصله مناسب با وسایل گرمایشی از جمله رادیاتور ، بخاری و شومینه حفظ گردد .
۷- در صورتیکه برق منطقه شما دارای نوسانات شدید می باشد از یکدستگاه استابلیزر برای جلوگیری از صدمات ناشی از نوسانات برق استفاده نمائید .
۸ – در صورتیکه تلویزیون در محلی قرار دارد که غبار و ا آلودگی هوا زیاد است سالی یکبار با هماهنگی واحد پشتیبانی شرکت فروشنده در خصوص بادگیری دستگاه اقدام نمائید .
۹ – در مورد تمیزی قاب تلویزیون زیاد وسواس بخرج ندهید زیرا باعث از بین رفتن رنگ بخصوص در لبه ها و یا کدر شدن قاب های براق می گردد.
۱۰ – قاب های مشکی براق علی رغم زیبائی در مقابل خط و خش آسیب پذیرترند و کوچکترین خط و خش را نشان می دهند در صورتیکه خش ها زیاد عمیق نباشند با مالیدن کمی خمیر دندن بر روی محل خش و مالش پارچه نرم بر روی محل خش با کمی حوصله اثر خش از بین خواهد رفت پس از از بین رفتن اثر خش محل آن را با پارچه تمیز مرطوب از اثر خمیر دندان پاک نمائید .
۱۰ – اندازه تلویزیون را متناسب با محل استفاده انتخاب کنید فاصله شما از تلوزیون( محل نشستن ) 3 برابر قطر صفحه نمایش باشد .
۱۱ – برای تمیز کردن عینک های سه بعدی اکتیو اول سطح بیرون و بعد سطح داخلی را پاک کنید و از فشار همزمان به سطوح داخلی و خارجی خود داری کنید .
۱۲ – هنگام نصب تلوزیون از نصاب بخواهید در مقابل پرداخت وجه یک کابل اپتیکال استاندارد برای برگشت صدا از تلوزیون به سینمای خانگی نصب نماید در صورتیکه قبلا تلوزیون شما نصب شده یک کابل اپتیکال از برندهای معتبر خریداری و خروجی اپتیکال تلویزیون را به ورودی اپتیکال سینمای خانگی متصل و در منوی ورودی بلند گو را بر روی بلندگوی خارجی تنظیم کنید .
۱۳ – برای کنترل جادوئی بعلت مصرف بالای باتری استفاده از باتری الکالین الزامیست استفاده از این نوع باتری علی رغم قیمت دو تا ۴ برابر بالاتر قیمت بواسطه طول عمر بالاتر تا شش برابر باتری معمولی و عدم نشت باتری در صورت عدم استفاده طولانی توصیه می گردد .
۱۴ -گرد وغبار مهمترین عامل ایجاد مشکل برای کنترل از راه دور تلوزیون و عدم کارکردن برخی از دکمه های آن می باشد با توجه به اینکه دستگاه کنترل تلویزیون از یک مدار مجتمع یا آی سی یک عدد خازن و یک عدد لامپ مادون قرمز تشکیل شده در ۹۹% موارد صرفا با تمیز کردن مدار چاپی و لایه مابین کلید ها و مدار چاپی مشکل دستگاه بطور کامل رفع می گردد اگر بر اثر ضربه کنترل دستگاه شما از کار افتاد با جا زدن مجدد باتریها به احتمال قوی مشکل مرتفع می گردد .
۱۵ – بهترین کیفیت تصویر در دستگاههای پخش کننده ویدئو و ست تاپ باکس از طریق پورت HDMI حاصل می گردد در بسیاری از موارد در بسته بندی دستگاهها این کابل وجود ندارد و باید جداگانه خریداری گردد این نوع کابل را از برندهای معتبر که فرمت های سه بعدی را نیز پشتیبانی می کنند خریداری نمائید .
۱۶ – بهترین انتخاب برای حالت تصویر سنسور هوشمند می باشد حالت سینمائی باعث افزایش عمر پنل اما تصویر با روشنائی پائین و حالت درخشان حداکثر کنتراست یا روشنائی تصویر را به شما ارائه اما ضمن افزایش مصرف باعث کاهش عمر پنل می گردد .
۱۷ – با توجه به قیمت بالای روتر ( مسیر یاب ) حرفه ای می توانید از مودم روتر استفاده کنید معمولا این مودم روترها دارای چهار خروجی RG45 هستندکه امکان اتصال همزمان به چهار دستگاه مختلف از قبیل تلویزیون ، نوت بوک ، رایانه و حتی سینماهای خانگی هوشمند را دارند کابل ها آماده RG45 در رنگهای مختلف و متراژ مختلف در بازار موجود است که کیفیت انواع تایوانی آنها بهتر از انواع چینی است در صورتیکه نیاز به کابل بلند تر از اندازه های استاندارد موجود در بازار داشتید می توانید با خرید کابل CAT6 و سوکت RG45 از فروشندگان لوازم شبکه از فروشنده بخواهید دو سر کابل را سوکت زده و با دستگاه تست فلوک صحت اتصال سوکت ها بررسی و به شما تحویل دهد اگر مودم شما یک پورت RG45 داشت می توانید از تبدیل یک به دو و یا دستگاههای OFFICE SWICH برای حل مشکل استفاده کنید و یک شبکه محلی کوچک در منزل خود راه اندازی نمائید .
۱۸ – برای بهبود عملکرد و افزایش کارائی تلویزیون ، سینمای خانگی و ست تاپ باکس مرتبا نرم افزار آن را بروز رسانی نمائید.
۱۹- خریداری یک دستگاه هارد اکسترنال اختصاصی برای تلوزیون با ظرفیت دو ترابایت امکان نگهداری کلیه فایل های صوتی و تصویری مورد علاقه شما بصورت یکجا و در حداقل فضای ممکنه با قابلیت دسترسی سریع را به شما می دهد مدلهای جدید و تقریبا تمامی مدلهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ قابلیت پشتیبانی هارد های اکسترنال بدون منبع تغذیه جداگانه (آدابتور ) را دارند و فقط کافیست کابل هارد را به یکی از درگاههای USB تلوزیون متصل فرمائید.
۲۰ – مدلهای جدید تلویزیونهای ال جی از هاب یو اس بی پشتیبانی می کنند با خریداری یک دستگاه هاب یو اس بی رو میزی با قابلیت تصال کارت های حافظه SD و میکرو اس دی علاوه بر سهولت در اتصال انواع حافظه فلش می توانید تصویر گرفته شده با دوربین و یا موبال خود را بدون واسطه و از طریق قراردادن کارت حافظه آنها داخل این وسیله تماشا کنید.
۲۱ – تلویزیونهای ال جی سری جدید علاوه بر گیرنده آنالوگ و دیجیتال از تلویزیون کابلی هم پشتیبانی می کنند و در صورت اشتراک تلویزیون اینترنتی نیازی به خرید دستگاه ست آپ باکس مخصوص ندارند با توجه به اینکه ثبت نام متقاضیان به تعداد محدود آغاز شده می توانید از اولین افرادی باشید که با ثبت نام و گرفتن اشتراک از این سرویس در ایران( فعلا در تهران و برخی از شهرها ) بهره مند گردید امکان مشاهده برنامه های پخش شده در روزهای گذشته و یا انتخاب فیلم دلخواه از فهرست و … از امکانات تلویزیون کابلی است که با پرداخت آبونمان در حدود ۱۵ هزار تومان در ماه می توانید از این سرویس استفاده نمائید .

منبع: ال جی بلاگ


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد