چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج
چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

چشم انداز نمایندگی ال جی در کرج

انقلاب در فناوری‌های خانگی ال‌جی در سال 2017

ifa

عصر تحول فناوری اینترنت اشیا منجر به انقلاب در فناوری‌های خانگی در سال ۲۰۱۷ و بعد آن می‌شود.

نوشته آقای کوین چا، مدیرعامل شرکت  ال‌جی در حوزه خاورمیانه و آفریقا

فناوری حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که دیگر نوآوری درمورد ساختن زندگی بهتر نیست، بلکه درمورد ساختن سبک زندگی بهتر برای مشتریان است. مشتریانی که اساس به وجود آمدن این محصولات هیجان‌انگیز جدید هستند. در حالی که بعضی از نوآوری‌ها سریعا راه خود را به زندگی ما پیدا می‌کنند و نحوه زندگی‌مان را تغییر می‌دهند، بقیه آنها قالبی مفهومی دارند که ممکن است در آینده نزدیک اصلا جزوی از فضای سه بعدی واقعی اطراف ما نباشند.  

چند ماه پیش ما در مورد این مسئله حرف زدیم که اینترنت اشیا چگونه باعث بوجود آمدن موجی از نوآوری‌های جدید می‌شود و با توجه به سرعت رو به رشد آن، تحولی جدید در این صنعت خیلی دور نیست. اینترنت اشیا تبدیل به پایه و اساس بهبود عملکرد، فرصت‌های درآمدزا و راهکاری برای حل مشکلات کسب و کار در صنایع مختلف و محیط‌های تجاری می‌شود.

اگرچه از عمر اینترنت اشیا بیش از یک دهه می‌گذرد ولی در بیست سال اخیر شاهد توسعه یافتگی در دو حوزه اصلی بودیم. حوزه‌هایی که نقش محرک‌های اولیه در اهمیت یافتن اینترنت اشیا به عنوان یک پدیده متحول کننده را بازی کردند. اول رشد انفجاری گوشی‌های همراه و نرم افزارهای مربوط به آن، و دیگری افزایش دسترسی به اینترنت بی‌سیم.


94101e1bfa3bfa8835af940cab16e302_1464059892_5675

عصر اینترنت اشیا از قبل آغاز شده است. اما باید تمرکز از روی وسیله‌های که می‌توانند به اینترنت وصل شوند به سمت چگونگی بهبود خدمات آغاز شود. در اوایل عصر اینترنت ، مودم‌ها و روترها و یا ISP و اتصالات، از وسایلی بودند که بسیار مورد توجه قرار گرفتند. ولی امروزه با توجه به حضور همیشگی اینترنت در زندگی‌مان، هیچکس به این وسایل اهمیتی نمی‌دهد.

بر اساس بررسی‌ها انجام شده در این صنعت، بیشتر از ۴۰ درصد جمعیت دنیا به اینترنت دسترسی دارند در حالی که چند سال پیش این مقدار تنها ۱ درصد بود. رشد مداوم و سریع استفاده از اینترنت نشانگر قدرت و توانایی‌های این حوزه است.

غول‌های اینترنت در سرتاسر دنیا محاسبه کرده‌اند که میزان وسایل متصل به اینترنت در جهان از ۱۵ میلیارد در حال حاضر، به ۵۰ میلیارد در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. حتی بعضی دیگر پا را فراتر گذاشته و ادعا کرده‌اند که بیش از ۲۰۰ میلیارد دستگاه تا آن زمان به اینترنت متصل خواهند بود.

از طرفی دیگر تحقیقات IDC پیش‌بینی می‌کنند که میزان مبلغ صرف شده برای اینترنت اشیا و خدمات ان از ۶۵۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ به ۱٫۷ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۰ خواهد رسید. تمام این وسایل متصل به اینترنت به سخت‌افزار هماهنگ‌کننده شبکه‌ای، نرم‌افزار و پردازنده نیاز دارند تا بتوانند رشدی مداوم داشته باشند.  غول‌های اینترنت در حال معرفی راهکارهایی قابل اندازه گیری برای استفاده از اینترنت اشیا و ساختن سیستم آنالیز کننده با توانایی بررسی داده‌های متراکم هستند و همزمان روی بهبود امنیت سایبری برای مقابله با تهدیدات جدی کار می‌کنند.

در آینده، دنیا پر از وسایل روزمره‌ای خواهد شد که به اینترنت متصل هستند. اینترنت اشیا آغاز کننده فرصت‌های جدیدی برای کسب و کار است. تاثیری که اینترنت اشیا روی تمام سطوح هرگونه کسب و کاری خواهد گذاشت، از معمولی تا روشنگرانه متغیر خواهد بود.

مطمئنا، دنیا در حال نظاره کردن است. و هرچند یک نمایشگر پر زرق و برق سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد، اما در حقیقت مردم به دنبال این هستند که چگونه یک گوشی هوشمند با ساعت همراهش و یا یک یخچال با تبلت می‌توانند مزایای با معنایی در زندگی واقعی داشته باشند. در چند سال گذشته، اینترنت اشیا، تبدیل به شعار اصلی نوآوری شده و ظهور آن قرار است ما را به عصر جدیدی برای بهتر کردن چیزها راهنمایی کند.

T9A3511-1024x683

اینترنت اشیا جوابی برای مشکلات کسب و کار فراهم خواهد کرد که باعث می‌شود در موارد زیادی این مشکلات کاهش پیدا کرده و یا کاملا از بین بروند. در کنار فناوری‌های توسعه یافته دیگری مثل فضای ذخیره‌سازی ابری، شبکه‌های هوشمند، فناوری نانو و رباتیک، دنیای اینترنت اشیا که قرار است به زودی وارد آن شویم، قدمی بزرگ به سمت هرچه بهتر کردن بازده اقتصادی، بهروری، امنیتی و سودآوری خواهد برداشت.

فناوری‌های جدیدتری که در فضای اینترنت اشیا توسعه پیدا کرده‌اند، باید منفعت اصلی محصول خود را از دیدگاه کاربر نهایی ببینند. به عنوان مثال چگونه یک خانه هوشمند با وسایل مرتبط با یکدیگر می‌تواند منجر به بهبود کیفیت زندگی شده و مثلا ذخیره‌سازی بهتری از طریق وسایل خانه هوشمند در اختیار بگذارد. یا محیط زیست پاک‌تر و سالم‌تری از طریق تهویه هوا و تصفیه هوا فراهم کرده و بهتر از داده‌های کاربر استفاده کند.

بسیاری از متخصصان این صنعت پیش‌بینی می‌کنند که هیچ صنعتی در سال‌های آینده نیست که به نحوی از اینترنت اشیا بهره نبرده باشد. اینترنت اشیا به زودی به جایگاهی می‌رسد که برای صنایع امری ضروری محسوب شده و این صنایع نیز به بیشتر دیده شدن اینترنت اشیا در سال‌های پیش‌رو کمک خواهند کرد.

هیچ شکی نیست که اینترنت اشیا راهنمای عصر جدید در سرتاسر دنیا خواهد بود. ظرفیتی که اینترنت اشیا دارد تنها باعث پیشرفت فرآیند‌ها و مدل‌های اقتصادی حال حاضر نمی‌شود، بلکه باعث تحولی در این زمینه خواهد شد. اقتصاد بر مبنای اینترنت اشیا روش تولید، اجرایی کردن و عملکرد کسب و کارها را متحول خواهد کرد. و این تغییر سریعتر از هرگونه تحولی در صنایع، اتفاق خواهد افتاد.

در حالی که اینترنت اشیا  به عنوان یکی از محبوب‌ترین فناوری‌های مورد توجه سال محسوب می‌شود، بحث‌های در مورد چگونگی به حداکثر رساندن اثرگذاری و ارزش این فناوری در حال شکل‌گیری است. با سیلی از اطلاعات و داده‌های عملکردی که توسط اینترنت اشیا تولید می‌شود، هوش مصنوعی و صنایع رباتیک نیز در سال‌های آینده شاهد موج تغییرات خواهند بود.

LG2017CES1180-1024x750

هوش مصنوعی و رباتیک، وقتی بصورت مناسبی به کار گرفته شوند، نشان‌دهنده همکاری مثبتی در راستای مسائل اجتماعی/اقتصادی خواهند بود. مسائلی مثل اکشافات فضایی، تست‌های علمی و حتی ساخت مکانی که محصولات به صورت پایدار در آن حفظ و نگهداری شوند.

با توسعه مداوم در بخش رباتیک، ماشین‌های یادگیرنده و اینترنت اشیا، ما تمام قطعات فناوری برای به وقوع پیوستن این امر را در اختیار داریم و تنها مسئله زمان است که این فناور‌ی‌ها یکپارچه شوند و روش زندگی ما را متحول کنند.

در این زمینه، شرکت ال‌جی در راستای هوش مصنوعی رو به جلو در حال حرکت است و به امید دارد به این حرکت شتاب ببخشد. آن هم نه تنها بوسیله بهبود محصولات، بلکه از طریق چگونگی بهبود خدمات بوسیله علم رباتیک.

همانطور که تعداد وسایل متصل به اینترنت رو به افزایش است، ال‌جی با معرفی سری ربات‌های فوق پیشرفته هوشمند در نمایشگاه CES 2017 لاس وگاس، پیشگامی خود را در این صنعت حفظ کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد